Overslaan en naar de inhoud gaan

Inhaken op Olympische Winterspelen in Vancouver?

Vandaag is in Griekenland officieel de Olympische vlam ontstoken en begonnen aan een reis van 45000 km richting Vancouver.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is in Griekenland officieel de Olympische vlam ontstoken en begonnen aan een reis van 45000 km richting Vancouver. Samen met sponsors Ster, AD en Adformatie, zijn we bij alweer gestart met de voorbereidingen voor de , de speciale awards die worden toegekend aan de beste inhakers op de 2 grote sportevenementen van 2010. Veel adverteerders kijken reikhalzend uit naar dat topsportjaar 2010 (wanneer de crisis dus ook voorbij is!), maar we hebben het gevoel dat het dan toch vooral gaat over het WK voetbal in Zuid-Afrika. Is het echt zo dat de Olympische Winterspelen in Vancouver qua belangstelling een beetje achterblijven? Dat zal wel te maken hebben met het feit dat het echte (schaats-)sportseizoen nog moet beginnen, maar toch. De start is al over minder dan 4 maanden!

related partner content for mobile comes here

Traditioneel zijn Olympische Winterspelen altijd echte ‘Oranjekrakers’ geweest, met erg veel publieke belangstelling. Dus zal er ook best wel weer veel worden ingehaakt. Maar ook bij de Spelen van 2006 in Turijn kwam die belangstelling pas relatief laat op gang en dan vooral via inhakers in de traditionele media (RTV, dagbladen). Promotioneel lijkt het geen evenement waarvoor de grote retailers en fast-movers warm lopen. Geen Wuppies, luidsprekerhoeden of ander rage-materiaal rond de Winterspelen. Alhoewel. In 2006 zette Unox speciale Olympische wollen handschoenen in als geheim wapen (PPGH/JWT). Winnaars van de Gouden Inhaakmedailles rond de Olympische Spelen van 2006 waren Heineken (TBWA/NEBOKO) en de NS (PPGH/JWT). De NS scoorde Goud in de categorie Sales Promotion met een medaille-actie op de stations. De dag na de eerste gouden medaille voor een Nederlandse schaatser kregen alle reizigers op de stations een ‘gouden medaille’ (van chocola) uitgereikt. Heineken won Goud in de categorie ‘Totaalcampagne’ met de activiteiten rond het Holland Heineken House. Overigens zijn alle inhakers uit die periode, ter inspiratie, nog te bekijken op

Ik ben toch benieuwd hoe de vlag er qua inhaak-intenties voor de komende Winterspelen bij hangt. Ik hoor overal om me heen de wildste geruchten over wat er allemaal rond het WK voetbal gaat gebeuren, maar richting Vancouver blijft het angstig stil. Dus graag: 1. Reageren als je zelf betrokken bent bij inhakers op de OS en/of snode plannen hebt gesignaleerd binnen je netwerk (we houden het vertrouwelijk!) en 2. Even aan de poll meedoen. Ik houd je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in