Suikerspinnen, maar dan in de vorm van 'negatief’ framen
Er zijn belangrijker zaken dan communiceren.
Hoe belangrijk we ons ook vinden, we zijn his masters’ voice
Moeten we de raad van bestuur behandelen als de koninklijke familie of Superman?
Zorgmarketeers en -communicatieprofs, durf commercieel te denken en doe aan contentmarketing. Juist nu.
Parkinson-medicijn van Pfizer maakt bejaarden seks- en gokverslaafd, fall out reputatie aanstaande.
Moedige Mark Simmonds stapt op omdat hij te weinig verdient.
Compliance blij maken en Communicatie tot waanzin drijven: het kan gelijktijdig. Hoe gaan we ermee om?
Hoe vaak kun je worden doodverklaard? Vaak. Bijvoorbeeld het denken in doelgroepen. Ook effectieve free publicity gaat voorbij aan de massa en kiest voor N=1.
Waarom willen we altijd antwoord geven op elke vraag, ook als die volstrekt ridicuul is? Durf neen te zeggen tegen doorgeslagen transparantiedrift. Drink je daarvoor desnoods moed in.
Een slip of the pen van de Telegraaf is een opsteker voor reputatiemanagers. Zelfs de journalistiek wil geloven in de Goedheid van de Mens. Nu de consument nog.
Wat te doen als je bedrijf fraudeert of je ambtenaren er een potje van maken? Volgens de PR-boekjes zeg je ‘sorry’ en kun je met een schone lei verder. Onzin. Doe als de Amerikaanse presidenten. Denk ‘F*** it!’ en ga door met waar ’t werkelijk om gaat.
Ultiem wantrouwen te lijf met extreem reputatiemanagement. Hoe een Chinese elektronicagigant voorbeeld is voor Hollandse vastgoedboeren en bankboefjes.
The Independent is weliswaar uiterst politiek-correct, maar ook Brits en dus nooit te beroerd voor wat leedvermaak over de Franse overburen. Dus ging het deze week over de geruchten over een geheime ‘lovebaby’ voor Francois Hollande en een moorddadige zoon van een van zijn ministers.