'Facebook wordt nu echt een mediabedrijf'
Over de ongekende mogelijkheden van real time gezichtstracking in combinatie met 3D-projection mapping
Over veranderend mediagedrag. En waarom iedereen eens zou moeten kijken bij Musical.ly.
Deze commercials werden het best bekeken
Sportmerk tilt de digitale merkbeleving weer een stap hoger met virtual reality in Youtube video.
De nieuwe campagne voor iPhone 5s.
iBeacon is de nieuwe grote commerciële belofte in Mobile Marketing. Er zijn mooie commerciële filmpjes op het web te vinden maar wat is nu de eerste echte hands-on ervaring.
Net als vele merken die worstelen met hun ‘groene kant’ probeert McDonalds al jaren op alle mogelijke wijzen inzichtelijk te maken hoe goed, groen en gezond zij bezig zijn. Van de ‘gooi dit in de prullenbak’ en calorie icoontjes op de verpakking tot en met het doorvoeren van natuurlijke elementen in de restaurants en mooie romantische filmpjes over aardappel boeren als Frank Martinez die zijn droom uit zag komen.
Nu de meeste vliegtuig maatschappijen al netjes hun boekings-apps redelijk op orde hebben zien wij dat de slag naar “inflight” informatie en entertainment wordt gemaakt.
In de tijd dat wij nog massaal fotorolletjes lieten ontwikkelen en afdrukken was Polaroid de innovator die een commerciële kans zag in “instant foto’s”. Ik herinner mij nog de magie van het fotograferen met een Polaroid camera waarna er een blanco foto uit de voorkant van de camera kwam. Nadat je de blanco foto heen en weer had geschud werd langzaam het beeld zichtbaar.
Augmented Reality applicaties zullen in 2013 wereldwijd bijna 300 miljoen aan omzet genereren. Tenminste dat stelt het Engelse onderzoeksbureau Juniper Research in het rapport dat zij via hun website te koop aanbiedt.
Voorbeeld
Eind van vorig jaar waagden zowel LINDA. als De Telegraaf de sprong in het diepe. Zij hadden als eerste grote magazine en nationale krant de primeur om hun print edities te verrijken met augmented reality. Doormiddel van een app kon de smartphone of tablet worden gebruikt om het magazine te scannen waarna er voor het blote oog onzichtbare content werd onthuld in augmented reality.