De groene kant van McDonalds met de “Track my Macca’s” [Mobile Lions shortlist 2013]

Net als vele merken die worstelen met hun ‘groene kant’ probeert McDonalds al jaren op alle mogelijke wijzen inzichtelijk te maken hoe goed, groen en gezond zij bezig zijn. Van de ‘gooi dit in de prullenbak’ en calorie icoontjes op de verpakking tot en met het doorvoeren van natuurlijke elementen in de restaurants en mooie romantische filmpjes over aardappel boeren als Frank Martinez die zijn droom uit zag komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

McDonalds is tevens wereldwijd een zeer vooruitstrevende speler als het gaat om het experimenteren met communicatie formats richting de mobiele consument. Zo bieden zij natuurlijk gratis Wifi in de restaurants, welke overigens pas vorig jaar zijn voorzien van mobiele landingspagina’s, en hebben zij tal van apps in de markt.

Nu heeft McDonalds Australië een eenvoudig doeltreffende app ontwikkeld om haar klanten op speelse wijze meer inzicht te geven in waar de ingrediënten van de maaltijd vandaan komen. Ja ik weet het, dat klinkt saai maar de manier waarop ze het presenteren is dat allerminst. Wanneer je door het camera venster van de “Track my Macca’s” app naar je hamburger box kijkt verschijnt er een cartooneske interactieve 3D wereld op de tafel waarmee je op een leuke manier te weten komt waar je maaltijd uit is opgebouwd. Een mooi initiatief, dat smaakt naar meer..

Youtube video:

Website:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie