Vlak na de keynote speech over iOS8 lanceert Apple een in mijn ogen spraakmakende campagne voor iPhone 5s. Met de TV commercial 'strength' en eerder gepubliceerde titel 'powerful' neemt het bedrijf nog meer afstand van de feature gedreven commercials van de concurrentie. Ze spelen direct in op de emotionele behoeften die Apple nu met de diverse eigen en thirth party apps vervult en straks met de komst van de iPhone 6 en iOS8 nog sterker zal verankeren.
Strength
Met de commercial 'strength' neemt Apple alvast een eerste stap in het mobile health domein waar zij straks met de iOS8 app 'HEALTH' een definitieve claim op probeert te leggen. De HEALTH app geeft de gebruiker de mogelijkheid om alle data die hij of zij genereerd met de diverse fitness trackers, gezonde voedingsloggers, weegschaal apps en straks gezondheidsinformatie in bijvoorbeeld ziekenhuizen bij elkaar te brengen in een dynamisch persoonlijk mobile dossier.
Bekijk hier de TV commercial die op 4 juni ook op Youtube is gezet en momenteel bijna 68.000 views heeft gegenereerd.
Powerfull
Met deze video neemt Apple weer een stap naar haar oorspronkelijke merkwaarde 'creativiteit'. Heel fijn als je het mij vraagt want dat miste ik echt in de communicatie over de mobile producten van het merk. Met name de rol die Apple met apps als Amplitude, Cleartune en GarageBand nu al speelt in de muzikale wereld wordt hier nog eens dik onderstreept.
Bekijk hier de TV commercial die op 22 april ook op Youtube is gezet en momenteel bijna 2.2 miljoen views heeft gegenereerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!