en de detractor die bleef.
Hoe krijg je je klantstrategie goed ingevoerd in je hele organisatie?
Customer Experience Management en klant centraal zijn thema's die momenteel veel worden genoemd als belangrijke aandachtsgebieden in organisaties. Maar hoe diep zit dit wezenlijk in de vezels?
54 landen met 52 steden met meer dan 1 miljoen inwoners, maar op het moment dat u dit leest is dat waarschijnlijk al gegroeid.
Succesvolle proposities en duurzaamheid gaan wel degelijk samen. Kijk bijvoorbeeld naar Heineken's Wieckse Witte.
Op 19 en 20 februari streek de Insight innovation eXchange neer in Europa.
In de rol van marktonderzoeker wordt er vaak gesproken over het leveren van insights. Deze zouden de heilige graal zijn en antwoord geven op alle onderzoeksvragen. De term insights gebruiken voor (bijna) alle marktonderzoeksuitkomsten is echter niet de weg naar succes. Dit is zeker wel het geval als je consumer insights gericht gebruikt als springplank voor innovatie of verbetering van producten en diensten.
Product- en service innovatie is bij elk commercieel bedrijf bedoeld om de organisatie te laten groeien. Meer klanten, meer omzet, meer winst. Dit kan worden ingevuld door zogenaamde ‘radicale’ of ‘breakthrough’ innovaties of door renovaties (kleine – maar essentiele – aanpassingen aan een product of dienst om de vraag te vergroten). Er zijn twee uitgangspunten om vanuit te innoveren; de ‘pain’ of de ‘gain’ van de eindklant, ofwel vanuit fricties of vanuit onvervulde behoeften.
Als een succesvol nieuw product op de markt komt, denken veel mensen vaak: “Waarom is dat niet eerder bedacht?”. Die eenvoud is de kracht van een succesvolle innovatie. Het antwoord op de vraag is een uitdagende. Het zit hem in veel gevallen in het feit dat het geaccepteerd is dat de voorkant van een innovatieproces ‘fuzzy’ is en daardoor de juiste focus ontbreekt. Een succesvol nieuw product is daarmee het resultaat van trial and error en een slagveld van niet geslaagde ideeën.
Iedereen die tijdens een bezoek aan de supermarkt let op de veranderingen in het schap zal het zeker opvallen. Er zijn veel producten ‘nieuw’ of ‘verbeterd’. Dit betekent vaak; ‘nu ook in frambozensmaak’, ‘gemakkelijker hersluitbaar’ of ‘met extra vitaminen’. Echte, baanbrekende, nieuwe producten zijn op één hand te tellen.