Bedrijven overspoelen hun klanten met verzoeken tot feedback, vaak in de vorm van NPS-metingen. Het levert bedrijven waardevolle insights op met betrekking tot de wensen van de klant, zodat ze daar beter op kunnen anticiperen en de relatie beter kunnen invullen. Vreemd genoeg is er veel minder aandacht voor medewerkerfeedback, terwijl medewerkers, de human assets, juist een essentieel onderdeel van de relatie met klanten vormen.
Bedrijven overspoelen hun klanten met verzoeken tot feedback, vaak in de vorm van NPS-metingen. Het levert insights op met betrekking tot de wensen van de klant, zodat ze daar beter op kunnen anticiperen en de relatie beter kunnen invullen. Vreemd genoeg is er veel minder aandacht voor medewerkerfeedback, terwijl medewerkers, de human assets, juist een essentieel onderdeel van de relatie met klanten vormen.Zij zijn immer hét gezicht van de organisatie en hebben direct invloed op de klantbeleving!
ING vertelde tijdens het Identiteitscongres over de interne cultuurverschuiving die de herpositionering met zich mee bracht.
Big data. Tja, ik weet het ook niet. Knappe meid, knappe jongen die het wel weet. We moeten ons in ieder geval niet blindstaren op data, hoe big ook: de meeste revolutionaire veranderingen zijn immers het gevolg van small events (Taleb, Black Swan)
Trends. Een uitdaging: voorspel welke trends zich gaan voordoen op het vakgebied van marketing intelligence en marktonderzoek. Dat doen we o.b.v. het artikel Futures of Market Research van Robert Moran. Welke gaan het worden en welke niet? Op basis van deze wisdom-of-(in)crowds methode weten we binnenkort al wat ons staat te gebeuren. Hoeven we niet 7 jaar te wachten tot de werkelijkheid ons heeft ingehaald….
Hoe meer je als merk/bedrijf waard bent voor een klant des te meer waard is hij/zij voor jou. Nog een keer: Hoe meer je als merk/bedrijf waard bent voor een klant des te meer waard is hij/zij voor jou. Zo zou het toch moeten zijn? En niet andersom? De werkelijkheid is weerbarstiger. Jammer en ten onrechte. Daarom een voorstel.