"@dekiezer, @deklant & @defan willen 365 dagen per jaar aandacht. Maar veel politici, bedrijven, schrijvers en artiesten lijken dat nog steeds niet helemaal te snappen..."
Eerst misbruikten we het woord uniek, daarna kwam Het Nieuwe, toen 2.0 en 3.0 en nu wordt elke introductie betiteld als De Blendle van....
Niet zo lang geleden zaten ze bij elkaar. De Wijze Raad van het Sprookjesbook. Iedereen mocht z'n zegje doen. En zo geschiedde.
Het gebeurt nog steeds. Dat ik moet uitleggen op verjaardagen en partijtjes waarom ik Twitter. Als ik uitleg dat ik er vriendschappen mee onderhoud (en soms initieer), zakelijke relaties mee verdiep (en initieer), een nieuwe medewerker via Twitter geworven en gevonden heb, er kennis vandaan haal en het als archief gebruik; dan nog blijft er een groep die het niet snapt. Of wil snappen.
Ik heet Anton-Jan. En sta dus bij veel mensen vooraan in het mobiele telefoonboek. Dat levert me flink wat broekzakbellers op. En geregeld 2 minuten achtergrondgeluid van iemand op m’n voicemail. Zelden levert dat interessante berichten op. Maar luisteren doe ik altijd, tot het einde. Zo ook donderdagavond, om 18.25u. Ik trof deze voicemail aan van een telefonische verkoopster die aan het kletsen was met haar mannelijke collega...
Branded Content. Redactionele Marketing. Advertorial. Geef het beestje maar een naam. De grensvervaging tussen redactie en commercie zet door. In (gratis) kranten, magazines en op TV.