Daag VPRA!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Altijd wel een mening, die communicatieprofessionals. Maar ze geven ‘m liever niet in het openbaar. Wij wel! Wekelijks op communicatie-online.
Wij geven zelfs punten. Voor de betere uitglijer, de grootse blunder, maar ook voor lepe strategieën en briljante pr-talk.
Bekende en minder bekende Nederlanders, politici, woordvoerders, lobbyisten, bedrijven, producten, merken…niets of niemand ontkomt aan het meedogenloze, maar rechtvaardige oordeel van Anton-Jan Thijssen ().

Peter R de Vries, misdaadverslaggever

De initialen van z’n voornamen verraden het al maar Peter R de Vries weet verdomd goed hoe je (Ego)PR moet bedrijven. Peter R vond dat het na De Zaak Joran weer eens tijd werd voor ‘n rondje TV-programma’s. Dus schreef hij iets over de rechtzaak Wilders en dan met name over . De dagbladen en hapten. Dus ging Peter R het in de uitzending nog eens haarfijn ‘uitleggen’. En op de valreep een PVV-stemmer uit het publiek nog even tot de grond toe afbranden. Chapeau Peter, zo makkelijk kan het dus, scoren. Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het TV-fragment. Om de lekkere quotes en die er komt. Wat dat betreft hebben Peter R en Wilders best veel gemeen. En ik ook want ik doe lekker mee met moddergooien. Over de inhoud geen woord.

Bert Meerstadt (President-directeur NS)

Ga er maar aanstaan. Als communicatiemedewerker van NS. Vijf jaar bezig om, zowel met woorden als daden, het imago op te vijzelen en dan gaat het sneeuwen en ijzelen. En hoewel je stil moet zitten als je geschoren wordt, heeft president-directeur Bert Meerstadt het begrepen. Die bonus, die heeft hij niet verdiend dit jaar. Vond hij zelf (of z’n communicatieafdeling?). Daar stuurde hij geen persbericht over uit maar liet het uitlekken via Eurlings. Er zal vast wel weer cynisch gereageerd worden op deze actie want de hoek van de klappen is NS niet zomaar uit. Maar Meerstadt toont zich op z’n minst menselijk met dit mooie gebaar. En dan nu graag weer daden in ons eigen land. Die aardbeving is erg maar uren op een koud station staan wachten is ook niet niks.

VPRA

De VPRA krijgt een 2.0 deze week. Niet omdat ze zo ontzettend met hun tijd meegaan maar omdat ze heel goed luisteren naar hun leden en achterban. En met ze meedenken. Zo ook deze week. De nieuwsbrief van de VPRA, met daarin PR-nieuws dat je vorige maand in Communicatie las en twee maanden geleden op Twitter, werd blijkbaar niet zo goed geopend. Dus stuurden ze een ‘vriendelijk’ mailtje naar alle nieuwsbriefleden. ‘Je kunt je ook gewoon afmelden als je ‘m niet wilt lezen.’ Oh, kan dat. Dan doe ik dat toch. Daag VPRA, cu on Twitter, ik heb voor jullie gereserveerd. En er is vast wel iemand in jullie nieuwsbriefbestand die een workshopje wil geven.

Deze week een extra punt

Een cijfer extra deze week. Een 555. Waarom lijkt me duidelijk. Hoewel Giro 555 nog wat last heeft van een naschok van de tsunami-ramp (waar is het geld gebleven?), wordt er gelukkig weer massaal gestort. Radiostations, TV-coryfeeën, het bedrijfsleven en Hyvers zien hun kans en laten de wereld zien hoe goed ze zijn. Bah. Stort gewoon wat. Nu, en de rest van het jaar. Maar loop er niet mee te koop. Marketeers zeggen: Be good and tell it. PR-mensen zeggen: Be good and let other tell it. Maar in dit geval is het wat mij betreft: Be good.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie