Hoe ontwikkel je interventies die het verschil maken?
De uitdaging van de video analyse zit hem in het combineren van gegevens en het filteren van informatie, zodat je de juiste conclusies trekt.
Van buitenaf gaat het niet lukken
In Harvard Business Review verscheen onlangs een special over het emotionele klimaat in organisaties
Van ontkenning, weerstand en zelfonderzoek tot verbinding
Gebruik maken van sociale bewijslast
De omslag van social marketing naar social selling vraagt om een verandering in de organisatiecultuur en de manier van ondernemen. Drie sprekers van het Seminar Social Selling, dat plaatsvindt op 29 oktober in Dauphine Amsterdam, vertellen erover.
We praten al decennia over een-op-een marketing. En natuurlijk, de meeste marketeers hebben ook wel stapjes gezet. Ze zijn in staat klantsegmenten te definiëren en hun e-mailcampagnes te differentiëren. Maar dan houdt het bij de meeste organisaties wel op. Marketeers kennen natuurlijk de theorie, maar denken dat de praktijk moeilijker is dan die is. Niets is minder waar.
Hoeveel communicatieplannen heb jij in je leven gemaakt? En hoeveel hiervan heb je ook daadwerkelijk zo uitgevoerd? Scrum maakt korte metten met het traditionele communicatieplan en focust op korte termijn resultaat. Dat is even wennen, maar als je durft los te laten krijg je er een hoop productiviteit voor terug.
Organisaties hebben tegenwoordig een identiteit nodig. Dat is belangrijk, omdat klanten niet alleen meer recht-toe-recht-aan diensten en producten van organisaties afnemen. Zij willen ook bij hen, en bij hun filosofie horen. Omdat zij pas kopen, als de organisatie voldoende aanspreekt en inspireert.
Wat maakt het voor marketing- en communicatieprofessionals ingewikkeld als zij verantwoordelijk zijn voor de online performance van hun organisatie?
Hoe en wanneer kan je effectief beïnvloeden om een situatie te sturen naar de kant die volgens jou het beste is? We hebben allemaal wel eens een situatie meegemaakt waarin we zelf beïnvloed werden. Welke ingrediënten zorgden ervoor dat jij iets wel of juist niet deed?