Gedurende 15 jaar in het centrum van vele designprojecten heb ik geleerd wat ervoor zorgt dat packaging design, maar ook andere creatieve projecten effectief verlopen.
Met een bezoek aan de Olympische Winterspelen in Sochi afgelopen week kon ik het niet laten om de Digital Experience Marketing rond het evenement te evalueren.
Hoe introduceer je een nieuw product, terwijl we in tijden leven waarin er een reclame overload is en de marketing budgetten met de dag meer krimpen?
Jaren geleden, tijdens de hoogtijdagen van de reclame-industrie, werd er goed geld verdiend in de branche. Opslag op inkopen, media-inkomsten en het doorberekenen van uren leverden mooie marges op.
Als iets onze huidige economische werkelijkheid bepaalt, dan is het wel het fenomeen dat grenzen vervagen. En wel op alle fronten tegelijk.
Wesley Sneijder blijft spraakmakend en rebels. Natuurlijk vanwege zijn creativiteit en ongekende effectiviteit. Maar ook vanwege zijn guerrilla actie afgelopen seizoen- blinde t**hond!! De veelbesproken uitspraak die hem een schorsing opleverde.
User created video is soms net zo bizar als horrorheld Freddy Kruger. Maar dit verhaal is geen fictie, maar onwerkelijke realiteit.
In mijn buurt in Amsterdam is UPC On Demand al ruim 1 maand uit de lucht. De zeer professionele klantenservice medewerker vertelde: "Het is een software probleem. Kan nog wel een maand duren meneer. We weten niet exact wanneer het is opgelost".
Beroepsmatig volg ik altijd zoveel mogelijk de communicatie-uitingen van een groot aantal merken (in binnen- en buitenland).