Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo gaat met Avicii voor jongere doelgroep

De campagne is de laatste stap van de vernieuwde marketingstrategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgende week wordt de internationale campagne &;A New Beginning&; gelanceerd met een remake van het bekende nummer Feeling Good van Nina Simone, een samenwerking van , Avicii en Universal Music.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Nieuwe generatie consumenten

Volvo gaat de komende jaren al zijn producten vernieuwen, maar naast de technologische ontwikkeling, moest ook de marketing op de schop. Tegen vertelde Alain Visser, Senior Vice President Marketing van Volvo Car Group, dat het automerk de ontwikkeling moet maken van een voorspelbare, naar een vooruitstrevende identiteit.

Visser: &;De campagne markeert een nieuwe generatie consumenten die nog bekend moet worden met de nieuwe lijn producten - waaronder de Volvo XC90, een premiummodel dat moet concurreren met vergelijkbare typen van BMW en Mercedes Benz.&;

De fanbase van de Zweedse DJ Tim Bergling - beter bekend als Avicii - omschrijft Visser als &;de jonge, trendy 25-jarige&;, niet bepaald de doelgroep waar Volvo zich normaliter op richt. &;We rekken onze comfortzone een beetje uit en we vinden Avicii bij ons passen, omdat hij - voor de wereldster die hij is - nog weinig erkenning krijgt. Dat past wel bij ons, laat andere automerken maar arrogant en agressief communiceren.&;

Desondanks hoopt Visser met de keuze voor het nummer van Nina Simone, ook de oudere doelgroep in het oog te houden. &;Maar de grootste winst, zit in het relevant worden voor jongeren.&;

&;Verandering werpt vruchten af&;

Naast vernieuwende communicatie, maakte Volvo het afgelopen jaar bekend een nieuw e-commerce platform te lanceren, om digitaal leidend te worden. Om kosten te besparen en te kunnen investeren, is er bijvoorbeeld voor gekozen om slechts op drie internationale motorshows aanwezig te zijn (Detroit, Geneve en Shanghai).

Vooralsnog lijkt de vernieuwde strategie zich uit te betalen, blijkt uit de jaarcijfers die Volvo-president Håkan Samuelsson afgelopen februari presenteerde. In 2014 was de omzet met 17 procent gestegen en verwacht wordt dat in 2015 de grens van 500.000 verkochte auto&;s wordt overschreden.


Bron: MarketingWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in