Voetbal Intergalactical en barende mannen
Zo spiegelt de site Futuremail.com jongeren een beeld voor van 2045 met als propagandadoel hen bewust te maken van hun pensioen. Morgen begint er een grote campagne, vooral via radiocommercials, 15.000 sms-jes naar 25-jarigen en een prijsvraag waarvan de winnaar bekend gemaakt wordt in het radioprogramma van Robbert Jensen op Yorin FM.
Op Pensioenkijker.nl vindt de online campagne verder plaats, met onder meer calculator. Een nogal bont gezelschap van afzenders kent deze campagne van de stichting Pensioenkijker.nl, die er is ter 'bevordering van het pensioenbewustzijn van de burger': vakbonden CNV en FNV, clubs van verzekeraars, MKB Nederland en de Consumentenbond.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaKennelijk vinden al deze clubs het pensioen een goede zaak en willen ze ervoor op de bres staan. Ze doen maar. "Driekwart van de jongeren heeft zich nog nooit actief beziggehouden met de vraag waar ze later van gaan leven", zegt de Stichting.
Wat zielig voor de kwart van de jongeren die zich daar wel druk over maakt, denk ik dan. Het begint er al mee dat jongeren vandaag de dag nauwelijks meer betaald kunnen wonen mochten ze een gezin willen beginnen, laat staan dat ze al aan hun pensioen denken. Typisch Nederlands toch, die zorg om het veiligstellen van een toekomst die allesbehalve veilig zal blijken te zijn, in plaats van jongeren ondernemend te maken om nu iets moois te gaan opbouwen? Maar goed, leuk opgezette campagne, toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid