In love with Italy
Na jarenlang onder invloed te hebben gestaan van Amerikaanse en Franse designers en andere trendmakers, is het in Engeland steeds meer Italië dat de klok slaat. De Britten importeren steeds meer Italiaanse producten. Ze omarmen de Italiaanse iconen op designgebied. Zoals de Gaggia, het fameuze espressoapparaat dat in de jaren veertig werd ontworpen door een Milanese espresso-barman. Achille Gaggia was niet tevreden over de kwaliteit van zijn espresso, en sleutelde een nieuw apparaat in elkaar. In 1977 kwam de Baby Gaggia op de markt, voor thuisgebruik. Nog steeds een hit. Een ander icoon is de Vespa. De motorfiets werd onsterfelijk toen Fellini in zijn film La Dolce Vita (1960) Marcello Mastroianni en Britt Ekland vrolijk liet rondcrossen op een Vespa. Er zijn er al meer dan zestien miljoen van verkocht. Daarnaast vallen de Britten als een blok voor de spullen van Alessi. En voor sterren als Nicole Kidman en Sting is er altijd nog het design van B&B. Nee, geen bed & breakfast, maar de naam van een zeer luxueuze, trendy Italiaans designbureau.
Bron: Management Today
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid