Overslaan en naar de inhoud gaan

In love with Italy

Armani. Prada. Vespa. Ferrari. Ducati. Oftewel: la dolce vita. Britten zijn er gek op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na jarenlang onder invloed te hebben gestaan van Amerikaanse en Franse designers en andere trendmakers, is het in Engeland steeds meer Italië dat de klok slaat. De Britten importeren steeds meer Italiaanse producten. Ze omarmen de Italiaanse iconen op designgebied. Zoals de Gaggia, het fameuze espressoapparaat dat in de jaren veertig werd ontworpen door een Milanese espresso-barman. Achille Gaggia was niet tevreden over de kwaliteit van zijn espresso, en sleutelde een nieuw apparaat in elkaar. In 1977 kwam de Baby Gaggia op de markt, voor thuisgebruik. Nog steeds een hit. Een ander icoon is de Vespa. De motorfiets werd onsterfelijk toen Fellini in zijn film La Dolce Vita (1960) Marcello Mastroianni en Britt Ekland vrolijk liet rondcrossen op een Vespa. Er zijn er al meer dan zestien miljoen van verkocht. Daarnaast vallen de Britten als een blok voor de spullen van Alessi. En voor sterren als Nicole Kidman en Sting is er altijd nog het design van B&B. Nee, geen bed & breakfast, maar de naam van een zeer luxueuze, trendy Italiaans designbureau.

related partner content for mobile comes here

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in