Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoge reclamebudgetten voor zorgstelsel

De zorgverzekeraars hebben met het oog op de invoering van het nieuwe zorgstelsel de advertentiebudgetten naar recordhoogten opgekrikt.De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research (NMR).De verzekeraars willen zo inspelen op de invoering van het nieuwe zorgstelsel, aldus de Volkskrant. Met grote advertentiecampagnes willen de zorgverzekeraars klanten bij de concurrenten wegkapen en bestaande klanten binnenboord te houden.

related partner content for mobile comes here

Zorgverzekeraar Menzis gaf met 7,6 miljoen euro het meeste geld uit aan reclame. Ook Agis (4 miljoen), Achmea Diensten (3,6 miljoen) en Zilveren Kruis Achmea (3,2 miljoen) schroefden hun reclamebudgetten sterk op. De bedragen kunnen nog wel iets lager uitvallen, omdat NMR geen rekening houdt met kwantumkortingen van advertentieverkopers.

De verzekerden moeten indirect de reclamekosten zelf opbrengen. De uitgaven van 33 miljoen euro bruto komen neer op ongeveer twee euro per verzekerde.

Menzis, dat adverteert om de naamsbekendheid te vergroten, bestrijdt dat de uitgaven geldverspilling zijn. ‘Ik kan me dat gevoel wel voorstellen’ zegt een woordvoerder. ‘Maar gezien onze omzetten, is het reclamebudget gering.’ Bovendien zijn de Menzis-campagnes volgens hem een groot succes. ‘Onze naamsbekendheid is explosief gegroeid.’

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in