Hoge reclamebudgetten voor zorgstelsel


Dit blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research (NMR).De verzekeraars willen zo inspelen op de invoering van het nieuwe zorgstelsel, aldus de Volkskrant. Met grote advertentiecampagnes willen de zorgverzekeraars klanten bij de concurrenten wegkapen en bestaande klanten binnenboord te houden.
Zorgverzekeraar Menzis gaf met 7,6 miljoen euro het meeste geld uit aan reclame. Ook Agis (4 miljoen), Achmea Diensten (3,6 miljoen) en Zilveren Kruis Achmea (3,2 miljoen) schroefden hun reclamebudgetten sterk op. De bedragen kunnen nog wel iets lager uitvallen, omdat NMR geen rekening houdt met kwantumkortingen van advertentieverkopers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe verzekerden moeten indirect de reclamekosten zelf opbrengen. De uitgaven van 33 miljoen euro bruto komen neer op ongeveer twee euro per verzekerde.
Menzis, dat adverteert om de naamsbekendheid te vergroten, bestrijdt dat de uitgaven geldverspilling zijn. ‘Ik kan me dat gevoel wel voorstellen’ zegt een woordvoerder. ‘Maar gezien onze omzetten, is het reclamebudget gering.’ Bovendien zijn de Menzis-campagnes volgens hem een groot succes. ‘Onze naamsbekendheid is explosief gegroeid.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid