Hoge reclamebudgetten voor zorgstelsel
Dit blijkt uit gegevens van Nielsen Media Research (NMR).De verzekeraars willen zo inspelen op de invoering van het nieuwe zorgstelsel, aldus de Volkskrant. Met grote advertentiecampagnes willen de zorgverzekeraars klanten bij de concurrenten wegkapen en bestaande klanten binnenboord te houden.
Zorgverzekeraar Menzis gaf met 7,6 miljoen euro het meeste geld uit aan reclame. Ook Agis (4 miljoen), Achmea Diensten (3,6 miljoen) en Zilveren Kruis Achmea (3,2 miljoen) schroefden hun reclamebudgetten sterk op. De bedragen kunnen nog wel iets lager uitvallen, omdat NMR geen rekening houdt met kwantumkortingen van advertentieverkopers.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe verzekerden moeten indirect de reclamekosten zelf opbrengen. De uitgaven van 33 miljoen euro bruto komen neer op ongeveer twee euro per verzekerde.
Menzis, dat adverteert om de naamsbekendheid te vergroten, bestrijdt dat de uitgaven geldverspilling zijn. ‘Ik kan me dat gevoel wel voorstellen’ zegt een woordvoerder. ‘Maar gezien onze omzetten, is het reclamebudget gering.’ Bovendien zijn de Menzis-campagnes volgens hem een groot succes. ‘Onze naamsbekendheid is explosief gegroeid.’
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid