Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet-tv gaat hard

Marck Feller, directeur content & operatie van Zoom.in, naar eigen zeggen marktleider op het gebied van internet televisie, zei…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marck Feller, directeur content & operatie van , naar eigen zeggen marktleider op het gebied van internet televisie, zei vanmiddag tijdens het CrossMedia Café in Studio 22 te Hilversum, dat het hard gaat met nieuwsvideo's op internet.

related partner content for mobile comes here

Zoom.in zegt dat het de totale video-nieuwsmarkt in kaart kan brengen doordat de organisatie samen met de partners alles host en via Nedstat meet.

Over de afgelopen 10 maanden werden in Nederland 30 miljoen videonieuws items (hiermee bedoelt Zoom-in overigens pageviews) via internet bekeken door 7,5 miljoen kijkers (dit zijn unieke bezoekers).

Hoe dan ook: het is een groei van 50 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei is te verklaren door de toename van kabel en ADSL internetverbindingen en door een grotere acceptatie van videonieuws op internet door de consument en adverteerders, zegt Feller.

Zoom.in verzorgt het videonieuws voor meer dan 50 websites, waaronder De Telegraaf, Voetbal International, Versatel, Chello en NRC.

Inmiddels kijkt bijna de helft van Nederland regelmatig naar videonieuws op internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in