Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tv-reclame ondertitelen voor doven'

Reclamespotjes op televisie moeten worden ondertiteld anders begrijpen ze niets van de boodschap.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van het Amsterdamse bureau Ergo blijkt dat tussen de anderhalf en twee miljoen Nederlanders geen idee hebben wat adverteerders te melden hebben. Daarnaast zijn er veel ouderen die de snelheid van een reclamespot niet kunnen volgen. Het bureau deed een steekproef onder een paar honderd kijkers binnen de doelgroep, zo meldt De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Met name spotjes waarbij een voice-over of muziek wordt gebruikt, communiceren helemaal niet. ’Het lijkt er vooralsnog op dat adverteerders in Nederland blind zijn voor de behoeftes van doven en slechthorenden. Ze missen daardoor een grote doelgroep’, zegt onderzoeker Markus Leineweber.

Doven en slechthorenden zouden daarom de reclameblokken op televisie totaal negeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in