Overslaan en naar de inhoud gaan

Google breidt advertentiemogelijkheden uit met overname Doubleclick

Vandaag viel op Nu.nl te lezen dat Google er in geslaagd is Microsoft te verslaan in het gevecht om DoubleClick.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google wil DoubleClick aanschaffen voor maar liefst 2,3 miljard euro. Naast Google was ook Microsoft in de race om DoubleClick overnemen.

related partner content for mobile comes here

DoubleClick verkoopt banners en videoreclames op internet. De acquisitie maakt duidelijk dat Google het aanbieden van advertenties op zijn zoekmachine en op YouTube wil uitbreiden. Momenteel bestaan advertenties op de zoekmachine uit kleine tekstblokjes naast de resultaten.

Met de overname wil Google de competitie met rivalen Microsoft en Yahoo aangaan in de strijd om adverteerders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in