Overslaan en naar de inhoud gaan

Google TV komt eraan

Binnen een aantal maanden laat Google ook televisie op ons los. In eerste instantie betreft het een pilot in de Verenigde Staten, waar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen een aantal maanden laat ook televisie op ons los. In eerste instantie betreft het een pilot in de Verenigde Staten, waar de mediagigant een partnership is aangegaan met . De twee bedrijven willen starten met een pakket van ruim 120 digitale kanalen, waarbij Google zorgdraagt voor het meest vernieuwende deel van de propositie: meetbaarheid per seconde van de getoonde reclameadvertenties.

related partner content for mobile comes here

De op internet volledig geïntegreerde secuurheid is nieuw op de buis. Momenteel worden reclameblokken en individuele commercials betaald op basis van het aantal kijkers naar het programma waar het blok in valt. De nieuwe toepassing betekent dat per seconde, dus ook per commercial, kan worden aangetoond hoeveel kijkers daadwerkelijk hebben gekeken. Ook de zappers in de commercial kunnen inzichtelijk worden gemaakt.

De welbekende internetstatistieken komen op deze manier ook voor tv beschikbaar. Adverteerders kunnen per kanaal, tijdstip, programma('s) en zelfs omringende commercials inkopen en dus analyseren hoe succesvol de eigen commercial was en al naar gelang bijsturen. Inkoop vindt plaats op dezelfde wijze als op internet, door te bieden op bepaalde ruimtes.

De bedenkers vrezen een in eerste instantie huiverige traditionele markt, waar zenders dus altijd de programmacijfers konden en mochten gebruiken voor de factuur. Die tijd kent dus haar einde. Maar ook de traditionele zenders zijn enorm gebaat bij de inzichten die Google TV biedt. Want zo kan ook binnen programma's worden aangetoond waar de sterktes en zwaktes liggen?. You wine some, you loose some. Behalve Google, dat lijkt alleen maar briljant te kunnen zijn.

Ook leuk, dat bijna twee jaar geleden al stukken op het web stonden, waarin uitgebreid werd gefilosofeerd over een wereld waarin Google ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in