Overslaan en naar de inhoud gaan

Geld stinkt!

In Philidelphia (V.S.) is er een nieuw initiatief op het gebied van recycling, waarbij consumenten, de overheid en het bedrijfsleven de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recyclebaar afval wordt door huishoudens gescheiden en in speciale boxen aangeboden aan de vrachtwagens die het afval eens per 2 weken komen ophalen. Het afval wordt gewogen en door middel van een scan via een barcode worden de gegevens ingeladen en centraal opgeslagen bij de RecycleBank. Hierbij wordt het gewicht van het afval omgezet in zgn. RecycleBank dollars.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kunnen online hun gespaarde tegoeden bekijken. En indien er genoeg dollars zijn, kunnen deze worden ingewisseld voor waardecheques die men vervolgens thuis gestuurd krijgt. Deze waardecheques kan men bij de 250 deelnemende bedrijven (bijv. Starbucks of ACME) besteden.

Hoewel de meeste afvalscheidingprogramma's niet rendabel werken (goedkoper om achteraf toe te passen), blijkt deze manier erg succesvol en rendabel voor alle partijen. Maar bovenal natuurlijk voor de natuur!

Is dit een win-win situatie waarin een ecologische oplossing gepaard gaat met business? Of gewoon een staaltje eco-marketing waarbij het vooral de deelnemende bedrijven zijn die er beter van worden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in