Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnaar Gouden Struis 2006-2007

De Gouden Wat? De Gouden Struis. De prijs voor de beste marketingcampagne binnen de podiumkunsten is vandaag uitgereikt. Theater De Tamboer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Gouden Wat? De Gouden Struis. De prijs voor de beste marketingcampagne binnen de podiumkunsten is vandaag uitgereikt. heeft voor hun '' de beste marketingcampagne van het afgelopen jaar gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Met een klein budget heeft De Tamboer uit Hoogeveen succesvol geprobeerd om kinderen te betrekken bij het theater. Er is een theaterclub voor kinderen opgericht en de kinderen worden nauw betrokken bij de voorstellingen.

Uit het juryrapport: De Tamboer weet met kleine middelen ontzettend veel te bereiken. (?) Door het betrekken van de kids (door bijv. kaartjes te scheuren in het theater) creëren zij oprechte ambassadeurs waarvan ook de ouders en grootouders trots zijn op het theater. (?) Er vindt duidelijk co-creatie plaats.

De Gouden Struis
De is de jaarlijkse prijs voor de beste marketingactie binnen de podiumkunsten. De prijs is in 2004 ingesteld door , met als doel de deskundigheid op het gebied van podiumkunstmarketing te bevorderen, draagvlak te creëren voor marketing binnen de sector, de kwaliteit van de acties op te stuwen en de ideeënuitwisseling hieromtrent te stimuleren.

In 2007: waren er in totaal 36 inzendingen, waarvan er uiteindelijk zeven zijn genomineerd.

Nieuwe media in de wereld van de podiumkunsten
De prijs is tijdens de van het Bureau Promotie Podiumkunsten uitgereikt. De Publiciteitsbeurs stond dit jaar in het teken van 'nieuwe media'. Met o.a. een plenaire presentatie van , maar ook met een aantal parallelsessies. (Ikzelf mocht de presentatie Nieuwe Media voor Dummies geven.)

Schijnbaar is de wereld van podiumkunsten nog relatief achter op het gebied van nieuwe media. Maar misschien is er vandaag wel wat in gang gezet. En wie weet wordt de Gouden Struis volgend jaar wel gewonnen door een nieuwe media-campagne?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in