Overslaan en naar de inhoud gaan

Wél een mooi model...

Afgelopen week was ik met een stel vrienden in Noorwegen. Een paar dagen snowboarden, crosscountry skiën en stappen in Oslo. Op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week was ik met een stel vrienden in Noorwegen. Een paar dagen snowboarden, crosscountry skiën en stappen in Oslo. Op het vliegveld kwamen we dit bilboard tegen van . De boodschap ontging mij totaal. Dus ik vroeg aan mijn vrienden, die helemaal niks met marketing of communicatie hebben "wat zou Bjorn Borg ons hier mee willen vertellen?"

related partner content for mobile comes here

Ze kennen me en gingen dus serieus op mijn vraag in. Maar er kwam niks zinnigs uit. Een van hen merkte op dat de hij een witte vlag draagt en zij een zwarte. De ander merkte op dat ze beiden weg kijken, maar niet naar hetzelfde punt. Weer een ander merkte op dat het wél een mooi model was. Wel een agressief beeld. Misschien bedoelen ze dat je geen lieverdjes moet zijn om de onderkleding van Bjorn Borg te dragen... of zo??

Ze keken mij hoopvol aan om te horen wat dit beeld hen moest vertellen, maar ik kon er ook niks zinnigs over zeggen. Het doel schiet mij totaal voorbij.
Toen ik deze plaat zag moest ik weer even denken aan het recente artikel in TvM over het onderzoek dat raadselachtige advertenties niet werken. De consument snapt de clou niet en blijft niet langer kijken om te achterhalen wat er nu eigenlijk bedoeld wordt. Ik merkte dat deze keer ook. Ze wilden verder en ik stoorde ze eigenlijk maar met mijn vraag. Logisch, want we zouden net een laatste drankje doen in Noorwegen.

Ik vraag mij af hoe de bezoekers van Molblog hier over denken.
Persoonlijk denk ik dat de onderzoekers uit Nijmegen wel een punt hebben. Te moeilijke communicatie wordt niet begrepen. Ik vraag me daarbij meteen af wat dat voor consequentie heeft voor merknamen...
Moeten merknamen ook een duidelijke clou bevatten? Volgens mij wel, maar hoe duidelijk moet die clou of verwijzing zijn? Snapt de consument de verwijzing naar lente in Lentis, Façade (voorgevel) in Façadis of geboorte (natale) en leven (viva) in Naviva?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in