Overslaan en naar de inhoud gaan

Honda maakt reclame voor aarde

De formule-1 bolide van Honda is komend raceseizoen niet beplakt met sponsornamen, maar met een grote afbeelding van de aardbol.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Japanse fabrieksteam wil via de snelste wagens ter wereld aandacht vragen voor de wereldwijde milieuproblematiek. “Formule 1 en het milieu zijn niet bepaald bedgenoten en er zullen altijd cynici blijven, maar wij vinden het belangrijk genoeg om er iets mee te doen,”? verklaarde teambaas Nick Fry maandag jl. bij de onthulling van de reclameloze sportwagen.

related partner content for mobile comes here

“De reikwijdte van Formule 1 is groot, het aantal mensen dat wij kunnen bereiken enorm. Wij gaan een milieuvriendelijke kant op met de systemen die we stoppen in onze auto's. De Formule 1 is een laboratorium voor de nieuwste technologie.”?

De aardbol op de auto zal worden vormgegeven door namen van donateurs. Via de website kan iedereen de milieuwagen van Honda sponsoren. De naam wordt als een piepkleine pixel op de bolide gedrukt. Alle pixels samen vormen een afbeelding van de aardbol. “Er is ruimte voor 2 miljoen namen op de auto.
Eigenlijk creëren we de mogelijkheid voor een oneindig aantal sponsors,”? aldus Fry.
De fabrieksteams in de autosport willen graag af van hun energieverslindende imago. Dat zal niet meevallen zolang de racemonsters in de Formule 1 50 liter brandstof verbruiken per 100 kilometer. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in