Het mag wel wat minder zijn
Ja, het is echt waar: ‘less is more’, ook als het gaat om de omvang van het productaanbod. Duitse gedragsonderzoekers hebben namelijk ontdekt dat de consument helemaal niet blij wordt van die enorme keuze. Integendeel: onzeker, verward en gestresst door al die verschillende potjes pindakaas en zakjes chips waar hij uit kan kiezen, valt hij terug op het goedkoopste of het meest bekende artikel.
Jammer van al die inspanningen om de nieuwe varianten te promoten. Tel daarbij de opslag- en andere kosten die een te groot assortiment met zich meebrengt, en het mag duidelijk zijn dat een flinke reductie van het aantal artikelen een uitstekend idee is. Die reductie kan zelfs wel tot dertig procent gaan, zonder dat het omzetverlies of afname van klanttevredenheid oplevert, aldus de onderzoekers.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid