Overslaan en naar de inhoud gaan

Het mag wel wat minder zijn

In plaats van het assortiment steeds maar uit te breiden om nóg meer omzet te genereren en nóg meer klanten te trekken, kan het heel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ja, het is echt waar: ‘less is more’, ook als het gaat om de omvang van het productaanbod. Duitse gedragsonderzoekers hebben namelijk ontdekt dat de consument helemaal niet blij wordt van die enorme keuze. Integendeel: onzeker, verward en gestresst door al die verschillende potjes pindakaas en zakjes chips waar hij uit kan kiezen, valt hij terug op het goedkoopste of het meest bekende artikel.

related partner content for mobile comes here

Jammer van al die inspanningen om de nieuwe varianten te promoten. Tel daarbij de opslag- en andere kosten die een te groot assortiment met zich meebrengt, en het mag duidelijk zijn dat een flinke reductie van het aantal artikelen een uitstekend idee is. Die reductie kan zelfs wel tot dertig procent gaan, zonder dat het omzetverlies of afname van klanttevredenheid oplevert, aldus de onderzoekers.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in