Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingscentrum gaat in de moedermelkmode

Het Voedingscentrum wil het imago van borstvoeding een ‘zichtbare push’ geven via een ontwerpwedstrijd voor hippe en praktische kleding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit recent onderzoek uitgevoerd door CentERdata in opdracht van het Voedingscentrum blijkt dat Nederlanders zelf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een minder positieve houding toedichten. Mannen vinden borstvoeding ouderwetser dan vrouwen. Bovendien is borstvoeding niet sexy volgens mannen. Het Voedingscentrum heeft beginnende ontwerpsters uitgedaagd hippe, vrouwelijke mode met een duidelijke ‘pro-borstvoeding’-uitstraling te creëren om het imago een positieve impuls te geven. Het Voedingscentrum heeft drie modeontwerpsters gevraagd een statement voor het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en praktisch.

related partner content for mobile comes here

Bezoekers van de Negen-maanden-beurs in Amsterdam RAI kunnen hun stem uitbrengen op het ontwerp dat hen het meest aanspreekt. Het Voedingscentrum laat het winnende ontwerp uitvoeren en er wordt een modereportage van gemaakt voor het tijdschrift BV Borstvoeding.

De ontwerpen zijn te zien op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in