
Uit recent onderzoek uitgevoerd door CentERdata in opdracht van het Voedingscentrum blijkt dat Nederlanders zelf behoorlijk positief denken over borstvoeding, maar anderen een minder positieve houding toedichten. Mannen vinden borstvoeding ouderwetser dan vrouwen. Bovendien is borstvoeding niet sexy volgens mannen. Het Voedingscentrum heeft beginnende ontwerpsters uitgedaagd hippe, vrouwelijke mode met een duidelijke ‘pro-borstvoeding’-uitstraling te creëren om het imago een positieve impuls te geven. Het Voedingscentrum heeft drie modeontwerpsters gevraagd een statement voor het vanzelfsprekende van borstvoeding uit te werken in de vorm van borstvoedingskleding. Criteria voor de ontwerpen zijn: hip, vrouwelijk en praktisch.
Bezoekers van de Negen-maanden-beurs in Amsterdam RAI kunnen hun stem uitbrengen op het ontwerp dat hen het meest aanspreekt. Het Voedingscentrum laat het winnende ontwerp uitvoeren en er wordt een modereportage van gemaakt voor het tijdschrift BV Borstvoeding.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe ontwerpen zijn te zien op www.voedingscentrum.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee