Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen stijl, zo’n boycot?

Vanochtend moest ik weer denken aan die poging van Jeaust Raveau om een adverteerdersboycot van GeenStijl te bewerkstelligen. Toen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanochtend moest ik weer denken aan die poging van Jeaust Raveau om een adverteerdersboycot van GeenStijl te bewerkstelligen. Toen ik een interview in de VK las met de rector van dat christelijke college in Aalten, waar enkele kids ‘’voor de lol’’ een Hitlergroet-filmpje hadden gemaakt met een mobieltje. En op internet gezet, waar het natuurlijk gretig vanaf werd geplukt door GeenStijl. Een nationale rel was geboren. En alweer een bezoekersbingo, na die keeper van FC Den Haag en dat AD-filmpje over de moord op de 25-jarige Pascal Triep, ook in dank overgenomen door GS.

related partner content for mobile comes here

‘Louter stoerdoenerij, ook volgens de politie,’ aldus rector Nol Benders over die Hitlergroet daar in Aalten. Benders, die voor hij rector werd tal van scholen bezocht als onderwijskundig adviseur, maakt zich zorgen over de invloed van de nieuwe media. "Als een kind eens naast de pot piest, is het mooi als er een opvoeder naast staat die meteen ingrijpt en zegt wat wel en niet kan. Tegenwoordig zien opvoeders veel niet van wat kinderen doen of tegenkomen."
Anno 2007 kun je zo’n Hitlergroet-grapje niet meer "straffen" met een een stevig gesprek en uitleg over de holocaust, ouders erbij. Vroeger bleef ‘t binnen de school. Niet meer, dankzij internet en "shockblogs" als GeenStijl. "Zo verspreid je ongewild het gedrag dat je net wilt bestrijden. Andere kinderen kunnen het een uitdaging vinden hetzelfde te bereiken," zegt Benders.
Tuurlijk, hij zou willen dat dit soort filmpjes wordt verwijderd van internet. Tuurlijk heeft hij contact gezocht met GeenStijl, "maar dat maakte het natuurlijk alleen maar erger."
En T-Mobile adverteert vrolijk verder op GeenStijl. Misschien moet hun commerciële/communicatieman/vrouw ook eens bellen met GS, over dit soort zaken. Zo’n adverteerder heeft nog wat invloed, want een budget in de achterzak. Al zijn extra grote aantallen bezoekers op GS, dankzij dit soort filmpjes, juist in het (commerciële) belang van adverteerders/sponsors.
Nee, die actie van Raveau -nooit meer van gehoord, trouwens- was zo gek nog niet. Wat kun je anders doen, als een vriendelijk verzoek geen effect heeft?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in