Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: inhaakreclames hebben geen zin

Bericht op Marketing-online.nl: er is onderzoek gedaan onder 109 printadvertenties die inhaken op actuele gebeurtenissen. Samen met Verify…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bericht op : er is onderzoek gedaan onder 109 printadvertenties die inhaken op actuele gebeurtenissen. Samen met is onderzocht of deze advertenties meer opvallen dan andere.

related partner content for mobile comes here

De uitkomst? Advertenties die inhaken op actuele gebeurtenissen krijgen niet significant meer aandacht van de consument dan gewone advertenties.

Het type gebeurtenis waarop ingehaakt wordt, bijvoorbeeld een top-of-mind gebeurtenis als het WK voetbal, heeft ook geen effect op de aandacht van de consument.

Ook veel media-aandacht voor de gebeurtenis heeft geen invloed op de hoeveelheid aandacht. Ook als er een directe link is tussen het merk en de gebeurtenis, zoals bij een inhaker van Zwitsal op de geboorte van prinses Amalia, is er niet meer aandacht.

Inhaken lijkt dus verspilde moeite als het gaat om het trekken van aandacht, is de conclusie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in