Overslaan en naar de inhoud gaan

Universal Music omarmt file sharing

De muziekindustrie klaagt al jaren steen en been over het illegale downloaden en de file sharing netwerken die dit mogelijk maken. Niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Suretone Records, een label van de Universal Music Group, hanteert een andere strategie. "If you can't beat them, join them" moet men daar gedacht hebben, want sinds deze week distribueert men DRM-vrije video's van populaire acts zoals Weezer en nieuwe bands zoals Drop Dead Gorgeous via de bekende file sharing netwerken.

related partner content for mobile comes here

Net als veel unsigned bands en indie labels heeft ook Suretone Records door dat dit een vorm van promotie is. De videobestanden bevatten niet de volledige clip; daarvoor wordt de gebruiker naar de Suretone Records website verwezen waar, naast reclame voor de artiest of het album, de gehele video te zien is.

Na van Sony BMG (zie gerelateerde items) zet dus nu een andere grote maatschappij online video op een creatieve(re) manier in. Een ommekeer, misschien?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in