First movers in etnodirectmarketing


Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Die Deutsche Post en Global Group. Global Group, een dienstverlener in direct marketing, biedt producten aan waarmee etnische doelgroepen geïdentificeerd kunnen worden, bijvoorbeeld om specifiek de dichtheid van een nationaliteit in een bepaalde regio te bepalen. Die Deutsche Post heeft een afdeling interculturele marketing opgezet, waarmee het zich als first mover van concurrenten wil onderscheiden. Volgens eigen opgaven beschikt het postbedrijf over ruim een miljoen ‘interculturele adressen’.
En dat dialoogmarketing gericht op doelgroepen met een migratieachtergrond werkt, heeft het postbedrijf inmiddels ook zelf proefondervindelijk vastgesteld. Tijdens het WK-voetbal verstuurde Die Deutsche Post een tweetalige mailing aan 250.000 Turkse huishoudens die, door hun favoriete Turkse voetbalclub te kiezen, een reis of voordelige beltarieven naar Turkije konden winnen. De respons bedroeg twaalf procent. Daarnaast kon ook nog even het adresbestand worden geactualiseerd en met sociodemografische kenmerken aangevuld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid