Overslaan en naar de inhoud gaan

First movers in etnodirectmarketing

Het aantal Duitse bedrijven dat zich bezighoudt met professionele etnodirectmarketing is nog altijd beperkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Die Deutsche Post en Global Group. Global Group, een dienstverlener in direct marketing, biedt producten aan waarmee etnische doelgroepen geïdentificeerd kunnen worden, bijvoorbeeld om specifiek de dichtheid van een nationaliteit in een bepaalde regio te bepalen. Die Deutsche Post heeft een afdeling interculturele marketing opgezet, waarmee het zich als first mover van concurrenten wil onderscheiden. Volgens eigen opgaven beschikt het postbedrijf over ruim een miljoen ‘interculturele adressen’.

related partner content for mobile comes here

En dat dialoogmarketing gericht op doelgroepen met een migratieachtergrond werkt, heeft het postbedrijf inmiddels ook zelf proefondervindelijk vastgesteld. Tijdens het WK-voetbal verstuurde Die Deutsche Post een tweetalige mailing aan 250.000 Turkse huishoudens die, door hun favoriete Turkse voetbalclub te kiezen, een reis of voordelige beltarieven naar Turkije konden winnen. De respons bedroeg twaalf procent. Daarnaast kon ook nog even het adresbestand worden geactualiseerd en met sociodemografische kenmerken aangevuld.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in