Overslaan en naar de inhoud gaan

Amnesty en Astmafonds winnen Dagbladgoud

Een innovatief persbericht in m'n postbus vannacht van de marketingclub voor dagbladen Cebuco:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P E R S B E R I C H T
Amsterdam 22 februari

related partner content for mobile comes here

Winnaars Dagbladgoud en Vakgoud 2006

Klik op de volgende link voor een overzicht van de winnaars:
.

Goed, er is ook een , met afbeeldingen, een van de jury, met een shortlist:
Amnesty International ? Thank you for flying CIA
Heineken Brouwerijen (Beertender) - Canon
McDonald's ? Skischans
Prinses Beatrix Fonds ? Tweede Kamerverkiezingen 2006
Route Mobiel ? You gotta move
Sonnema Berenburg - Coupon
Unilever Bestfoods - Unox Nieuwjaarsduik

Amnesty won de juryverkiezing, dat wil zeggen Vakgoud voor . De Jury: "De Amnesty-advertentie heeft zeer goed gebruikgemaakt van de actualiteit en de kracht van het medium. De advertentie is als het ware zelf een nieuwsitem, met een treffende foto en krachtige pay off. De advertentie is nauwelijks te ontwijken en zet aan tot denken. Een zeer sterke advertentie die heel goed duidelijk maakt waar Amnesty voor staat."

Het publiek koos als beste dagbladadvertentie van 2006 die van het Astma Fonds van werd met ruim 50.000 stemmen van lezers bekroond met Dagbladgoud.

De vakjury (Marjolein Moorman van SWOCC en juryvoorzitter, Léon Bouwman van Adformatie, Marianne Bruijn van RVD/DPC, Taco Kingma van Campina Nederland, Ron Meijer van Imagine' en Matthijs Slot van TBWANeboko) voorspelden als publiekswinnaar de Spaarleeuw-advertentie van Postbank NV, gemaakt door . Marjolein Moorman, juryvoorzitter: "Verrassend dat het Astma Fonds de publieksprijs heeft gewonnen. Het is een mooie, pakkende advertentie, maar het gebeurt niet vaak dat angstopwekkende bood-schappen favoriet zijn bij het publiek. Meestal scoren humor en vertedering, vandaar onze voorspelling voor de Postbank advertentie."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in