Overslaan en naar de inhoud gaan

Op de koffie in het Philips-huis

Vorige week donderdag ging ik op wereldreis binnen Nederland:naar Helmond! (Niet dat het zo ver is, maar met de NS tegenwoordig lijkt alles…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week donderdag ging ik op wereldreis binnen Nederland:naar Helmond!
(Niet dat het zo ver is, maar met de NS tegenwoordig lijkt alles in Nederland ver: van Amsterdam naar Helmond en terug: 6,5 uur. Maar dat is voer voor een andere posting.)

related partner content for mobile comes here

(huishoudelijke apparatuur en verzorgingsproducten) heeft in Helmond in december vorig jaar een aantal maanden een huis gehuurd. Niet om expats tijdelijk neer te zetten, maar om retailers nieuwe Philips-producten in hun 'natuurlijke omgeving' te laten ervaren.

Geen kille vergaderzaal met de producten in een rij naast elkaar uitgestald, maar de keukenapparaten in de keuken, de nieuwe luchtreinigers in de woonkamer, de scheer- en epileerapparaten in de badkamer.

Het huis is ingericht met Ikea-meubelen en DE verzorgt de koffie en thee.

Er staan ongeveer 50 Philips-producten, waaronder de nieuwe Perfect Draft ('Met een nieuwe, mannelijkere uitstraling, betere koeling en groter volume') die in mei op de markt komt.

En een nieuwe serie keukenapparaten in rood/zwart uitgevoerd, een 'high end'-ontbijtset in zwart of wit met metalen elementen ('We geven het toe, geïnspireerd op de iPod-vormgeving', aldus Sebastian Asensio de Vries, DAP-marketingmanager ).

Er staan ook het nodige audio-apparaten ('Van onze collega's van Consumer Electronics') zoals een wireless geluidssysteem waarmee je de mogelijkheid hebt dat de muziek vanuit de huiskamer je 'volgt'naar de keuken of naar boven. Of de keuze geeft in de woonkamer naar een cd te luisteren en in de keuken naar de radio.

Sebastian Asensio de Vries, DAP-marketingmanager over het Philips-huis : 'We nodigen inkoopmanagers van de grote retailketens uit om onze nieuwe producten in een huiselijk omgeving te zien. Want dat is natuurlijk waar de producten na aankoop uiteindelijk ook belanden. Retailers kunnen ook gaan denken aan hoe ze hun producten in de winkel tentoonstellen. Welk schapdesign gebruik je voor welke doelgroep?'

Philips wil met het huis een beter contact met retailers krijgen. Het is namelijk zaak de bestaande prijsspiraal te doorbreken. Retailers uitnodigen in een huiselijke omgeving kan ook de zakelijke gesprekken verbeteren. Het wordt wat gemoedelijker, en de gesprekken kunnen beter verlopen.

'Er zit zo weinig winstmarge op veel producten die we verkopen. Het draait vooral om de prijs en op een gegeven moment is de bodem wel bereikt. Kijk maar eens naar dvd-spelers. Een dvd-speler van 25 euro, daar wordt geen winst op gemaakt, maar verlies.

'Op prijs kun je dus niet winnen, maar je kunt wel een beter product aanbieden met een mooi design. Kwalitatief goed spul, daar is de consument bereid voor (meer) geld te betalen.Onze kracht zit 'm in het introduceren van nieuwe producten. Innoveren. En alles wat niet loopt en niet verkocht wordt, van de markt halen.'

Asensio De Vries is duidelijk: 'Als wij geen winst maken op onze producten, dan hebben we geen geld om te innoveren. Zo simpel is het.'

Philips denkt erover om het concept van een huis als showruimte voor producten op termijn uit te breiden en ook consumenten uit te nodigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in