Overslaan en naar de inhoud gaan

Verveling slaat toe

Filosoof Awee Prins, die vandaag promoveert aan de Erasmus Universiteit met zijn proefschrift" Uit verveling", stelt dat mensen steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Filosoof Awee Prins, die vandaag promoveert aan de Erasmus Universiteit met zijn " Uit verveling", stelt dat mensen steeds minder snel en minder lang geboeid kunnen worden, o.a. met reclame.

related partner content for mobile comes here

"Verveling is een ziekte van geluk" aldus Prins. Hij legt uit dat in deze tijd waarin bijna alles toegankelijk is geworden, mensen steeds een kortere aandachtsspanne hebben. Je kunt heel veel ervaringen en belevingen kopen of, wanneer je zelf niet durft, toekijken op tv of internet hoe anderen het doen.

Zijn conclusies sluiten wel aan bij de algemene gedachte hierover en je kunt je afvragen of dit dan ook gevolgen heeft voor reclame. Wordt 30 seconden op TV te lang ? Moet het steeds schokkender om mensen te boeien ? Of komt de tegenhangende 'slow-trend' ook de reclame op gang ? En hoe ziet dat er uit ?

Kortom, stof tot filosoferen, als je tenminste nog geboeid bent...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in