Verveling slaat toe
Filosoof Awee Prins, die vandaag promoveert aan de Erasmus Universiteit met zijn proefschrift" Uit verveling", stelt dat mensen steeds minder snel en minder lang geboeid kunnen worden, o.a. met reclame.
"Verveling is een ziekte van geluk" aldus Prins. Hij legt uit dat in deze tijd waarin bijna alles toegankelijk is geworden, mensen steeds een kortere aandachtsspanne hebben. Je kunt heel veel ervaringen en belevingen kopen of, wanneer je zelf niet durft, toekijken op tv of internet hoe anderen het doen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaZijn conclusies sluiten wel aan bij de algemene gedachte hierover en je kunt je afvragen of dit dan ook gevolgen heeft voor reclame. Wordt 30 seconden op TV te lang ? Moet het steeds schokkender om mensen te boeien ? Of komt de tegenhangende 'slow-trend' ook de reclame op gang ? En hoe ziet dat er uit ?
Kortom, stof tot filosoferen, als je tenminste nog geboeid bent...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid