Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB met taskforce Search Engine Marketing

IAB Nederland heeft een ‘taskforce Search Engine Marketing’ opgericht om in te spelen op het toenemend belang van zoekmachines in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het belangrijkste doel van deze taskforce is het verder professionaliseren van de branche, waardoor adverteerders meer inzicht krijgen in zoekmachinemarketing. Dat wordt onder Nederlandse adverteerders steeds vaker toegepast.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van het , uitgevoerd door Nielsen Media Research, blijkt dat in 2006 in Nederland voor het eerst meer dan de helft van de online-marketingbudgetten werd besteed aan search advertising. IAB maakt ook melding van een onderzoek van Forrester Research uit 2005, die voor Nederland een aanmerkelijke groei laat zien in de bestedingen aan zoekmachinemarketing in het algemeen: van 34 miljoen euro in 2004 tot 100 miljoen in 2008.

IAB-voorzitter Marco Derksen: ‘Steeds meer Nederlanders maken het eerst kennis met merken en producten via zoekmachines. Voor merken wordt het dus steeds belangrijker om goed vindbaar te zijn in zoekmachines. De taskforce kan een significante bijdrage leveren aan de groei van de totale online-advertisingsector in Nederland.’

Initiatiefnemer van de taskforce is Gert-Jan Munneke, directeur van Traffic4u.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in