IAB met taskforce Search Engine Marketing
Het belangrijkste doel van deze taskforce is het verder professionaliseren van de branche, waardoor adverteerders meer inzicht krijgen in zoekmachinemarketing. Dat wordt onder Nederlandse adverteerders steeds vaker toegepast.
Uit onderzoek van het IAB, uitgevoerd door Nielsen Media Research, blijkt dat in 2006 in Nederland voor het eerst meer dan de helft van de online-marketingbudgetten werd besteed aan search advertising. IAB maakt ook melding van een onderzoek van Forrester Research uit 2005, die voor Nederland een aanmerkelijke groei laat zien in de bestedingen aan zoekmachinemarketing in het algemeen: van 34 miljoen euro in 2004 tot 100 miljoen in 2008.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIAB-voorzitter Marco Derksen: ‘Steeds meer Nederlanders maken het eerst kennis met merken en producten via zoekmachines. Voor merken wordt het dus steeds belangrijker om goed vindbaar te zijn in zoekmachines. De taskforce kan een significante bijdrage leveren aan de groei van de totale online-advertisingsector in Nederland.’
Initiatiefnemer van de taskforce is Gert-Jan Munneke, directeur van Traffic4u.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid