Overslaan en naar de inhoud gaan

Krant en tv belangrijkste nieuwsbronnen

Krant en televisie blijven voor de consument wereldwijd de belangrijkste bronnen van nieuwsvoorziening.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder 3000 nieuwsconsumenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje en Nederland, in leeftijd variërend van 18 jaar tot 65+. Ondanks de bredere mediakeuzes en de snelle ontwikkeling van nieuwe media, ziet ruim 40 procent van de consumenten de krant als het belangrijkste medium, gevolgd door de televisie met 38 procent. Radio is voor 12 procent het favoriete medium. Daarna volgt pas internet met 8 procent.

related partner content for mobile comes here

Vooral Nederlanders en Duitsers beschouwen de dagbladen als de voornaamste bron om op de hoogte te blijven van het nieuws. Daarnaast is het wereldwijd vooral de groep consumenten ouder dan 45 jaar die de krant als de belangrijkste nieuwsbron ziet. Bij de Amerikanen en de groep jongeren in de leeftijdscategorie van 18 tot 34 jaar blijkt internet het populairste medium.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de Nederlandse consument in veel mindere mate gebruik maakt van de mogelijkheid om eigen filmpjes te distribueren op het internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in