Krant en tv belangrijkste nieuwsbronnen


Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder 3000 nieuwsconsumenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje en Nederland, in leeftijd variërend van 18 jaar tot 65+. Ondanks de bredere mediakeuzes en de snelle ontwikkeling van nieuwe media, ziet ruim 40 procent van de consumenten de krant als het belangrijkste medium, gevolgd door de televisie met 38 procent. Radio is voor 12 procent het favoriete medium. Daarna volgt pas internet met 8 procent.
Vooral Nederlanders en Duitsers beschouwen de dagbladen als de voornaamste bron om op de hoogte te blijven van het nieuws. Daarnaast is het wereldwijd vooral de groep consumenten ouder dan 45 jaar die de krant als de belangrijkste nieuwsbron ziet. Bij de Amerikanen en de groep jongeren in de leeftijdscategorie van 18 tot 34 jaar blijkt internet het populairste medium.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit het onderzoek blijkt verder dat de Nederlandse consument in veel mindere mate gebruik maakt van de mogelijkheid om eigen filmpjes te distribueren op het internet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid