Overslaan en naar de inhoud gaan

Actiecampagnes groeien in aantal, maar resultaat neemt af

Deze week verschijnt een nieuw Tijdschrift voor Marketing. Hij is niet alleen enorm dik (132 pagina's), er staan ook nog wat nieuwe dingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik noem er hier één: een onderzoek van VODW () en de Rijksuniversiteit Groningen () naar actiemarketing.

related partner content for mobile comes here

Wat iedereen al vermoedde: het aantal actiecampagnes neemt toe, maar ze leggen ook een groot beslag op de marketingafdeling die vaak helemaal niet toegerust is om al die acties goed uit te voeren. Gevolg: er wordt veel verspild.

Op hebben we er vandaag al wat over geschreven, ik kan hier ook niet alles weggeven (je moet wachten tot woensdag), maar een paar puntjes dan...

De afgelopen jaren hebben organisaties het aantal actiecampagnes verdubbeld. Aan het uitdenken en voorbereiden van deze campagnes besteden zij gemiddeld 42 procent van hun marketingcapaciteit.

'Het omzetresultaat dat organisaties behalen met actiecampagnes, staat echter vaak niet in verhouding tot de geïnvesteerde marketing capaciteit', concluderen de onderzoekers.

'De conversie van individuele campagnes varieert sterk en de toename van het aantal campagnes stelt organisaties voor grote operationele problemen.'

De conclusie: 'Ondanks het grote capaciteitsbeslag en de vele actiecampagnes realiseren slechts enkele organisaties hier een groot deel van hun omzet mee.'

Er is dus een verschuiving van thema naar actie-campagnes en die werken ook niet goed, omdat de organisatie het niet aan kan....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in