Overslaan en naar de inhoud gaan

Houdt DoubleClick haar klanten onder Google?

Twaalf dagen terug berichtten we over de strijd tussen Microsoft, AOL, Yahoo en Google om online reclamenet en reclametechnologiebedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twaalf dagen terug over de strijd tussen Microsoft, AOL, Yahoo en Google om online reclamenet en reclametechnologiebedrijf . Google wint met een prijs van 3,1 miljard dollar, maar moet wel in geld betalen, niet in aandelen.

related partner content for mobile comes here

dat ze DoubleClick koopt om de groei in persoonlijk - doelgroepgericht adverteren en/of display reclame op websites te kunnen versnellen.

De spekkopers heten de investeringsbedrijven en die in juli 2005 DoubleClick voor 1,1 miljard dollar kochten en ondertussen al voor 550 miljoen dollar aan onderdelen van DoubleClick verpatsten. Dus maakten ze in 21 maanden met DoubleClick een winst van 230 procent.

Zou je zeggen. Maar het rendement is nog veel hoger want een flink deel is geïnvesteerd met vreemd vermogen. Onder de streep is de winst op deze investering, zo rekent Wall Street Journal voor, 800 procent.

De krant merkt op dat Google met DoubleClick de klanten van dit bedrijf voor problemen kan plaatsen. Google komt veel te weten over online uitgevers die ook concurrenten van Google zijn. Het is de vraag of ze dit appreciëren en klant blijven van DoubleClick.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in