Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder winst voor Telegraaf Media Groep

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft het afgelopen jaar minder winst behaald. Wel werd er een hogere omzet behaald. Dat was met name te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nettowinst kwam vorig jaar uit op 49,6 miljoen euro tegen 65,4 miljoen euro in het jaar ervoor. De omzet steeg met 6,5 procent tot 784,5 miljoen euro.
Vergelijking met cijfers uit 2005 is lastig, omdat het mediaconcern verschillende belangen in bedrijven nam, maar ook bedrijven afstootte. Zo kocht TMG belangen in , Sky Radio en Keesing Media Group, uitgever van puzzelbladen. De Limburgse kranten werden van de hand gedaan. Het afgelopen jaar verdwenen er bij het concern 500 banen, door de verkoop van activiteiten en door interne reorganisaties.
Dit jaar verwacht de onderneming een beter bedrijfsresultaat voor bijzondere posten te kunnen realiseren dan in 2006. Dagblad De Telegraaf presteerde wisselvallig met advertenties, maar TMG is redelijk positief over de advertentie-inkomsten. Vooral de inkomsten uit de gratis kranten en de internetactiviteiten stemden het mediaconcern positief.

related partner content for mobile comes here

Voor de langere termijn wil TMG een marktaandeel van 15 procent hebben in de totale mediabestedingen. Dat doel moet in 2009 zijn gehaald. Nu is het marktaandeel 12 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in