Minder winst voor Telegraaf Media Groep
De nettowinst kwam vorig jaar uit op 49,6 miljoen euro tegen 65,4 miljoen euro in het jaar ervoor. De omzet steeg met 6,5 procent tot 784,5 miljoen euro.
Vergelijking met cijfers uit 2005 is lastig, omdat het mediaconcern verschillende belangen in bedrijven nam, maar ook bedrijven afstootte. Zo kocht TMG belangen in Relatieplanet, Sky Radio en Keesing Media Group, uitgever van puzzelbladen. De Limburgse kranten werden van de hand gedaan. Het afgelopen jaar verdwenen er bij het concern 500 banen, door de verkoop van activiteiten en door interne reorganisaties.
Dit jaar verwacht de onderneming een beter bedrijfsresultaat voor bijzondere posten te kunnen realiseren dan in 2006. Dagblad De Telegraaf presteerde wisselvallig met advertenties, maar TMG is redelijk positief over de advertentie-inkomsten. Vooral de inkomsten uit de gratis kranten en de internetactiviteiten stemden het mediaconcern positief.
Voor de langere termijn wil TMG een marktaandeel van 15 procent hebben in de totale mediabestedingen. Dat doel moet in 2009 zijn gehaald. Nu is het marktaandeel 12 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid