Consument wil proefproducten in brievenbus


Dat onderzocht MarketResponse. Nederlandse boodschappers blijken vooral de voorkeur te geven aan het krijgen van proefproducten in de brievenbus, als men moet kiezen tussen verschillende vormen van productpromotie. Prijsvragen blijken het minst populair. Merknamen blijken na afloop van een promotiecampagne nauwelijks te blijven hangen, dus additionele geheugensteuntjes zijn noodzakelijk.
Andere vormen van populaire productpromotie zijn kassakorting en een promotiestand in de winkel. Zo'n 60 procent vindt deze vormen aantrekkelijk. Minder aantrekkelijk zijn de mogelijkheid van het terugvragen van het aankoopbedrag (49%), sponsoring van evenementen (37%) en het verstrekken van goodies bij aankoop van een product (25%).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarketResponse hield representatief onderzoek onder circa 500 boodschappers in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid