Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil proefproducten in brievenbus

Proefproducten die thuis worden gestuurd (sampling) zijn de meest favoriete productpromotie bij de Nederlandse consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat onderzocht MarketResponse. Nederlandse boodschappers blijken vooral de voorkeur te geven aan het krijgen van proefproducten in de brievenbus, als men moet kiezen tussen verschillende vormen van productpromotie. Prijsvragen blijken het minst populair. Merknamen blijken na afloop van een promotiecampagne nauwelijks te blijven hangen, dus additionele geheugensteuntjes zijn noodzakelijk.

related partner content for mobile comes here

Andere vormen van populaire productpromotie zijn kassakorting en een promotiestand in de winkel. Zo'n 60 procent vindt deze vormen aantrekkelijk. Minder aantrekkelijk zijn de mogelijkheid van het terugvragen van het aankoopbedrag (49%), sponsoring van evenementen (37%) en het verstrekken van goodies bij aankoop van een product (25%).

MarketResponse hield representatief onderzoek onder circa 500 boodschappers in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in