'Tijdschriften blijven leuk en iPhone heeft toekomst'
Advertising Age schrijft over een onderzoek van Deloitte, 'State of the Media Democracy' (pdf), naar het gebruik van traditionele media en user generated content onder Amerikanen. Met interessante uitkomsten.
De aanname dat vooral ouderen blijven vasthouden aan print, blijkt niet helemaal waar te zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaZowel de 'Millennials' (13-24 jaar), 'Generatie X' (25-41 jaar), 'Babyboomers' (42-60 jaar) en de 'Older Matures' (61-75 jaar) vinden tijdschriften leuk. 72 procent van deze consumenten leest liever een tijdschrift dan dat ze dezelfde info online lezen. In het onderzoek geven ze aan dat ze meer open staan voor printadvertenties dan internetadvertenties.
Opmerkelijk is dat het onderzoek online is uitgevoerd onder 2200 Amerikaanse consumenten.
Het feit dat het onderzoek online is uitgevoerd, laat waarschijnlijk een iets schever beeld zien ten aanzien van interesse in user generated content dan wanneer het onderzoek ook onder niet-onlinegebruikers zou uitgevoerd.
Deloitte ontdekte dat de diverse generaties verschillen in internetgewoonten laten zien, maar dat er ook overeenkomsten zijn.
Iedereen vindt USG interessant
51 procent van de ondervraagden geven aan geïnteresseerd te zijn in user generated content, dus niet alleen de jongeren. Er is wel verschil als er gekeken wordt naar het gebruik van user generated content en internet in het algemeen.
'Millennials' lopen voorop als het gaat om het gebruik van nieuwe technologie, games en entertainmentplatforms. Een op de tien van deze jongeren uploaden hun eigen video's. Ze lopen ook voorop als het gaat om het gebruik van social networks, maar surfen minder lang op het net dan 'Babyboomers' of 'Generatie X'ers'.
'Millennials' maken veel gebruik van instant messaging en teksttooltjes, Amerikanen die vallen in de groep 'Generatie X' maken erg veel gebruik van digitale videorecorders en is de grootste groep die sites van tv-shows bezoekt.
Babyboomers lezen nog steeds vaak de krant en zijn geïnteresseerd in lokaal nieuws en het weerbericht. 'Older Matures' maken meer dan 'Millennials' gebruik van het web voor persoonlijke redenen en zijn de grootste groep als het gaat om online-aankopen. Hun interesse gaat uit naar nationaal en internationaal nieuws en financiële informatie.
Deloitte ontdekte in het onderzoek dat er een grote vraag is naar een apparaat (stand-alone) waarmee de consument zijn mediacontent snel en makkelijk op kan zetten (39 procent). 34 procent wil er graag mee kunnen communiceren (sms, praten, mailen).
Apparaten zoals de iPhone dus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid