Mannen gemakzuchtige hypotheekafsluiters


Dit blijkt uit onderzoek van SNS Bank onder 1291 recente en potentiële hypotheekafsluiters.
Arie Koornneef, hoofd marketing van SNS Bank: ‘Mannen vinden hypotheken over het algemeen wat minder belangrijk en zijn meer ‘doe-het-zelvers’. Ze zoeken het zelf wel uit en kiezen voor de beste deal.’ Vrouwen daarentegen, zegt Koornneef, gaan meer af op het advies van de adviseur: ze willen zekerheid, de ‘hypotheek snappen’ om zo een goede keuze te kunnen maken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMen oriënteert zich het meest via het internet (50 procent) en door bij de bank naar binnen te stappen voor advies (47 procent). De werkgever wordt het minst geraadpleegd om zich voor te bereiden op een hypotheekadvies gesprek (5 procent).
De populariteit van internet wil niet zeggen dat de hypotheek automatisch ook hier wordt afgesloten. Vaak komt hierbij toch nog de adviseur om de hoek kijken. Koornneef: ‘Dit ligt veelal aan het gebrek aan vertrouwen bij het invullen van de financiële gegevens online. De keuze die men gaat maken is daarvoor te belangrijk. Het komt dus aan op een goed samenspel tussen internet en adviseurs.’
Een groot deel van de hypotheekafsluiter gaat in zee met de organisatie die hen de laagste maandlasten oplevert. Hoewel de consument als het er op aankomt eerder voor zekerheid kiest dan voor lage rente, wil deze bij de keuze toch geen onvoorziene risico’s lopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid