Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen gemakzuchtige hypotheekafsluiters

Mannen verdiepen zich meer online in het aanbod op de hypothekenmarkt dan vrouwen. Zo vragen ze bijvoorbeeld vaker een offerte aan via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van SNS Bank onder 1291 recente en potentiële hypotheekafsluiters.

related partner content for mobile comes here

Arie Koornneef, hoofd marketing van SNS Bank: ‘Mannen vinden hypotheken over het algemeen wat minder belangrijk en zijn meer ‘doe-het-zelvers’. Ze zoeken het zelf wel uit en kiezen voor de beste deal.’ Vrouwen daarentegen, zegt Koornneef, gaan meer af op het advies van de adviseur: ze willen zekerheid, de ‘hypotheek snappen’ om zo een goede keuze te kunnen maken.

Men oriënteert zich het meest via het internet (50 procent) en door bij de bank naar binnen te stappen voor advies (47 procent). De werkgever wordt het minst geraadpleegd om zich voor te bereiden op een hypotheekadvies gesprek (5 procent).

De populariteit van internet wil niet zeggen dat de hypotheek automatisch ook hier wordt afgesloten. Vaak komt hierbij toch nog de adviseur om de hoek kijken. Koornneef: ‘Dit ligt veelal aan het gebrek aan vertrouwen bij het invullen van de financiële gegevens online. De keuze die men gaat maken is daarvoor te belangrijk. Het komt dus aan op een goed samenspel tussen internet en adviseurs.’

Een groot deel van de hypotheekafsluiter gaat in zee met de organisatie die hen de laagste maandlasten oplevert. Hoewel de consument als het er op aankomt eerder voor zekerheid kiest dan voor lage rente, wil deze bij de keuze toch geen onvoorziene risico’s lopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in