Overslaan en naar de inhoud gaan

Douwe Egberts rolt nieuwe formule uit

Douwe Egberts gaat het weer eens proberen in de horeca. Vanaf juli start de koffieproducent meerdere koffiewinkels en -cafés door heel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe koffiecaféformule van Douwe Egberts kent drie verschijningsvormen: Koffie To Go voor een snel kopje koffie, Koffie Café waar je even de tijd neemt om van je koffie te genieten en het vlaggenschip Koffie&Kado: een winkel voor de koffieliefhebber en koffiecafé in één.

related partner content for mobile comes here

Lijkt allemaal erg geinspireerd door de successen van Starbucks en andere merken die zich als koffiespecialist met cafés presenteren. 'We zien de behoefte aan bijzondere koffies, en willen onze klanten kennis laten maken met de nieuwste en lekkerste koffie op de markt. Met de koffiecafés willen we onze klanten het ver-trouwde thuisgevoel ook buitenshuis bieden,' zegt Piet Hein Merckens, directeur van Douwe Egberts.

Het komende jaar openen er in Nederland verschillende nieuwe vestigingen. Uiteindelijk wil Douwe Egberts in alle grootste steden over een filiaal beschikken. Eerder heeft DE zich al eens ambitieus getoond in de verspreiding van het Cafe DE-concept. Er zouden in snel tempo zaken van dit type verschij-nen, maar dat is nooit echt van de grond gekomen. DE repte in 2002 van 100 tot 150 cafés, die 'binnen enkele jaren zouden worden geopend'. Nu zijn er er 20 en die zitten vooral op universiteiten en hoge scholen. Daarvoor experimenteerde DE al met koffiezaken onder het merk Jacqmotte.

Maastricht krijgt dit keer de primeur. Daar openden directeur Merckens van DE en CEO Adriaan Nühn van Sara Lee vorige week de eerste Koffie&Kado-vestiging mét koffiecafé.

De bedoeling is dat er de komende tijd nog tien Koffie en Kado-winkels, verspreid over het hele land, zullen komen.

De koffie die er wordt geschonken, is vanzelfsprekend van DE, maar verder bevolkt een klein leger andere merken de koffiehoeken. Zo kunnen de cafégangers taart eten van De Bijenkorf. Tevens zijn er dienbladen en theedozen van Jan des Bouvrie te koop en staat servies van Oilily en Pip te wachten op een klant. Ook de espressomachines van Bosch en de Senseo ontbreken niet.

'Elke partner die iets toe te voegen heeft bij het verwezenlijken van onze strategische doelen, maakt een kans', luidt de visie over strategische allianties van DE-directeur PietHein Merckens in de Telegraaf. Het koffiemerk zoekt zelf actief naar een partner maar wordt ook regelmatig benaderd door andere merken om samen iets te doen. 'Maar niet iedereen kwalificeert zich daarvoor', stelt Merckens. 'We zoeken merken uit het hogere segment met landelijke bekendheid en een consistent merkbeleid.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in