Overslaan en naar de inhoud gaan

Live Earth Alert

Als hoofdsponsor van Live Earth Alert verwacht u wellicht een wervelend enthousiast betoog over dit onderwerp van mij. Laat ik die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals onze voormalig directeur Marketing & Sales zei 'onbemind maakt onbekend'. Hij draaide de volgorde expres om, zodat duidelijk wordt dat ons imago ons in de weg zit in de spontane keuze tussen auto, vliegtuig, trein of andere vervoermiddelen. Ons belangrijkste communicatieve streven is derhalve bemind te worden; een plekje te veroveren in de harten van Nederlanders. Laten wij nou toevallig op het gebied van CO2-uitstoot een ijzersterke uitgangspositie hebben en ook nog eens als enige bedrijf in Nederland de verdere reductiedoelen van de EU hebben onderschreven. Het afgelopen halfjaar hebben wij daarom primair intern en in de groene scene deze USP wat steviger neergezet. Live Earth was eigenlijk onze coming-out; een mooi podium om naast bevestiging in de groene scene ook voor het eerst brede awareness te creëren. In mijn ogen in een mooie combinatie van sympathie en relevantie middenin een hype. De sponsoractivering rond dit specifieke event heeft op deelaspecten goed (publiciteit en loyalty) en minder goed (stakeholdermanagement) uitgepakt. Ik ben benieuwd wat de imago-metingen ons na afloop gaan vertellen. Mijn gevoel zegt dat het pad nu geëffend is voor de marketeers om met groene proposities te komen.

related partner content for mobile comes here

En wat vinden de communicatiecollega's ervan? Onderstaand graag uw feedback!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in