Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouw en FD stijgers in eerste kwartaal

Trouw en Het Financieele Dagblad zijn de enige stijgers onder de betaalde dagbladen in het eerste kwartaal van 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van HOI, Instituut voor media auditing. De totaal betaalde kernoplage van Trouw gaat van 95.000 in het eerste kwartaal 2006 naar 97.513 exemplaren in het eerste kwartaal van dit jaar. Het Financieele Dagblad gaat van 52.852 naar 55.265 exemplaren.

related partner content for mobile comes here

De andere betaalde dagbladen dalen traditioneel in oplage. De Telegraaf van 638.296 naar 615.649, De Telegraaf op zondag van 641.343 naar 635.380 en AD van 464.032 naar 426.313. Bij de totaal verspreide oplage is de daling van AD overigens 12 procent. Ook de Volkskrant-oplage daalt: van 259.432 naar 250.687. NRC Handelsblad gaat van 223.810 naar 213.211. Voor het eerst sinds enige tijd daalt ook de oplage van Het Parool: van 64.646 naar 64.445 exemplaren.

De totaal verspreide oplage bij de gratis dagbladen Metro en Spits groeit weer fors. Metro gaat van 477.518 naar 522.818 en Spits van 410.085 naar 431.431. Van nieuwe gratis kranten als De Pers zijn nog geen cijfers voorhanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in