Overslaan en naar de inhoud gaan

Redenen om wel of niet over te stappen op digitale tv

Eenderde van de analogetv-kijkers heeft er wel oren naar om binnen een jaar over te gaan op digitale televisie. De belangrijkste reden om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het rapport ‘Digital TV revenue opportunities’ van Telecompaper. Barrières om niet over te stappen op digitale televisie zijn de hogere kosten en het feit dat er meer apparatuur voor nodig is. De mensen die wel digitale televisie hebben aangeschaft, gaven als redenen voor hun overstap: de veronderstelde betere kwaliteit van beeld, geluid en ontvangst, de hoeveelheid kanalen, de lage maandelijkse kosten en het maandabonnement van een gecombineerde aanbieding avn tv, internet en telefoon.

related partner content for mobile comes here

Er zijn wel omzetmogelijkheden zegt onderzoeker Wilma Bekx. 'Van alle huishoudens met een digitale tv-aansluiting, heeft 41,6 procent een extra- of pluspakket'. Toekomstige aanbiedingen van informatie over het weer, verkeer en nieuws en het gebruik van de afstandbediening voor het opzoeken van informatie over tv-series, films en clips zijn een meerwaarde, zegt Bekx. De elektronische programmagids is de meeste gebruikte digitale applicatie.

De grootste beperking van de huidige digitale televisie is het feit dat het systeem nu nog maar geschikt is voor 1 televisieaansluiting, terwijl er in een huishouden vaak meerdere televisies zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in