Oorverdovende stilte rond senioren


40 Procent van alle mensen boven de 15 jaar is senior. Senioren beschikken over 80 procent van het totale vermogen onder consumenten. Ze hebben veel vrije tijd om al dat geld stuk te slaan, worden actiever en zijn vaker bereid om nieuwe producten en diensten uit te proberen. En hoeveel reclame- en marketingbudget wordt aan deze superdoelgroep gealloceerd? Nog geen 10 procent. Het gros gaat naar jongere doelgroepen. Tja.
Ook in Nederland wordt al sinds het midden van de jaren negentig geroepen dat senioren de doelgroep bij uitstek zijn. Er zijn boeken over vol geschreven en hele reeksen marketingcongressen over georganiseerd. Zonder al te veel effect. Hoe komt dat toch? Onder andere doordat de jeugdcultuur zo enorm dominant is in het huidige maatschappelijk bestel. Marketeers en reclamemakers, zelf vaak tussen de 25 en 40 jaar, zijn liever niet bezig met ouderen. De afkeer van ouder worden, met stereotiepe denkbeelden over aftakeling, is groot. Zonde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSbron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid