Overslaan en naar de inhoud gaan

Oorverdovende stilte rond senioren

Nog steeds krijgen senioren maar mondjesmaat aandacht van marketeers. Terwijl het zo’n koopkrachtige doelgroep is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

40 Procent van alle mensen boven de 15 jaar is senior. Senioren beschikken over 80 procent van het totale vermogen onder consumenten. Ze hebben veel vrije tijd om al dat geld stuk te slaan, worden actiever en zijn vaker bereid om nieuwe producten en diensten uit te proberen. En hoeveel reclame- en marketingbudget wordt aan deze superdoelgroep gealloceerd? Nog geen 10 procent. Het gros gaat naar jongere doelgroepen. Tja.

related partner content for mobile comes here

Ook in Nederland wordt al sinds het midden van de jaren negentig geroepen dat senioren de doelgroep bij uitstek zijn. Er zijn boeken over vol geschreven en hele reeksen marketingcongressen over georganiseerd. Zonder al te veel effect. Hoe komt dat toch? Onder andere doordat de jeugdcultuur zo enorm dominant is in het huidige maatschappelijk bestel. Marketeers en reclamemakers, zelf vaak tussen de 25 en 40 jaar, zijn liever niet bezig met ouderen. De afkeer van ouder worden, met stereotiepe denkbeelden over aftakeling, is groot. Zonde.

bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in