Overslaan en naar de inhoud gaan

De onontkoombare revolutie in e-diensten

In een paar tijd is een geheel nieuwe wereld van e-dienstverlening ontstaan. Overheden, ondernemingen en non-profitorganisaties bieden alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op drie gebieden voltrekken de veranderingen zich namelijk steeds sneller: informatietechnologie, lifestyle en demografie. Elke trend op zich leidt al tot aanzienlijke veranderingen. Maar samen veroorzaken ze een revolutie en zijn ze aanleiding voor nieuwe e-servicemodellen.

related partner content for mobile comes here

Op IT-gebied spelen de volgende ontwikkelingen een rol: toenemende mobiliteit en portability (draagbaarheid), convergentie van voice, video en data (waardoor servicemensen ‘24/7’ beschikbaar kunnen zijn), personalisering (op zelfservice gebaseerde dienstverlening op maat) en toenemende online samenwerking tussen partijen bij transacties. Dit laatste gebeurt natuurlijk al; online shoppers wisselen bijvoorbeeld informatie uit via sites als eBay. Dit soort Web 2.0-achtige samenwerking zal zich nog veel verder ontwikkelen.

Mobiele levensstijl

Technologie verandert de manier waarop mensen zakendoen, toegang krijgen tot informatie en met elkaar omgaan. Intussen veranderen ook de lifestyles van consumenten. Mensen kopen en vinden hun informatie in toenemende mate via internet, nemen steeds meer een ‘mobiele levensstijl’ aan en nemen steeds vaker online deel aan sociale netwerken. Dat zal allemaal grote impact hebben op e-servicemodellen, net als de (regiogebonden) demografische ontwikkelingen. In de VS bijvoorbeeld groeit de groep hispanics en immigranten snel, neemt het aantal ouderen net als bij ons flink toe en werken steeds meer mensen op afstand (nu al werkt daar bijna 20 procent gedeeltelijk of altijd thuis).

Wat betekent dit nu allemaal voor serviceorganisatiemanagers? Hun strategische reacties zullen de volgende elementen moeten bevatten:

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in