Wat willen moeders?


Moeders zijn niet meer zo makkelijk te segmenteren. Sterker: ze zijn helemaal niet meer te segmenteren. Een doorsneegezinnetje met twee kinderen is minder gebruikelijk dan vroeger. Moeders werken meer, vaders doen meer thuis en met de kinderen. Dat heeft gevolgen voor trends in kooppatronen.
Research Now deed onderzoek onder 4000 moeders. Deze moeders vinden het geluk en welzijn van hun gezin belangrijker dan andere dingen, zoals werk. Ze zijn vooral uit op producten en diensten die gemak bieden. Sinds ze moeder zijn, zijn ze ook veel meer uit op koopjes. De behoefte aan (zeer) kindveilige producten is groot, tot aan de auto aan toe. Moeders waarderen winkels en winkelcentra die letterlijk ruim baan bieden aan extravagante kinderwagens en -karretjes. Internet is populair: moeders kopen graag online en discussiëren dolgraag via internet met ‘lotgenoten’ over productervaringen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid