Starbucks start koffiehoorspel


Met de koffiepodcasts kan Starbucks niet alleen zijn promotionele eieren kwijt maar kan het ook meteen reageren op reacties van luisteraars, zegt de Duitse Starbucks-marketeer Kerstin May. En dat geeft meer inzicht in de wensen en eisen van de Starbucks-doelgroep.
De koffieketen informeert je uitgebreid over de herkomst van de koffiebonen, over koffiebranden en koffiezetten. En: over de zeventig koeien die Starbucks heeft geschonken aan Ruandese koffieboeren. Want Starbucks verzaakt zijn maatschappelijke plichten niet, zoveel is wel duidelijk. Tegen de tijd dat de barista’s uitgebabbeld zijn - de podcasts duren gemiddeld maar liefst twintig minuten - is je koffie wel koud. Toch hebben na een week al 1100 bezoekers naar de podcasts geluisterd. Dat is meer dan waar ze bij Starbucks op hadden gehoopt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid