Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks start koffiehoorspel

Starbucks lift mee met de podcasthype en laat websitebezoekers meeluisteren naar koffieverhalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de koffiepodcasts kan Starbucks niet alleen zijn promotionele eieren kwijt maar kan het ook meteen reageren op reacties van luisteraars, zegt de Duitse Starbucks-marketeer Kerstin May. En dat geeft meer inzicht in de wensen en eisen van de Starbucks-doelgroep.

related partner content for mobile comes here

De koffieketen informeert je uitgebreid over de herkomst van de koffiebonen, over koffiebranden en koffiezetten. En: over de zeventig koeien die Starbucks heeft geschonken aan Ruandese koffieboeren. Want Starbucks verzaakt zijn maatschappelijke plichten niet, zoveel is wel duidelijk. Tegen de tijd dat de barista’s uitgebabbeld zijn - de podcasts duren gemiddeld maar liefst twintig minuten - is je koffie wel koud. Toch hebben na een week al 1100 bezoekers naar de podcasts geluisterd. Dat is meer dan waar ze bij Starbucks op hadden gehoopt.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in