Van Diepen weg bij Wehkamp


Directeur Marketing & Sales Pieter van Diepen is opgestapt bij Wehkamp.
Zijn functie is op dit moment ad interim in handen van Paul Nijhof, directeur Customer Services & Operations, die volgens een bron vanaf 1 augustus ook Gerard Marsman zal opvolgen als algemeen directeur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarsman blijft nog tot 1 oktober verbonden aan Wehkamp, maar zal daarna vertrekken, 2 jaar eerder dan gepland.
Onder Nijhof's leiding schijnt er nu een saneringsproces te worden opgezet, waarbij met name naar de directe winstgevendheid van afdelingen wordt gekeken...dit zou een van de redenen van Van Diepen's vertrek zijn geweest, zo wordt gefluisterd.
Maar beide partijen spreken dit gerucht tegen.
Van Diepen in een reactie: 'We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Na zesenhalf jaar heen en weer reizen naar Zwolle vind ik het mooi geweest. Toen ik begon was het aandeel internet 3 procent, en nu 80. Het transformatieproces is achter de rug, mijn opvolger mag de volgende ronde doen.'
Maar ook: 'Bovendien vertrekt Gerard Marsman per 1 augustus als CEO en per 1 oktober zelfs uit het bedrijf en dat betekent een aantal wijzigingen in de topstructuur. Voor mij een teken om verder te kijken.'
Van Diepen oriënteert zich nu op een nieuwe baan.
Wehkamp reageert, maar is kort van stof. Ad interim-directeur Paul Nijhof: 'Dit is gewoon een nieuwe carriérestap.'
En er vertrekken volgens de woordvoerster 'zo vaak mensen...'
Verder geen commentaar.
Van Diepen werkte zesenhalf jaar bij Wehkamp. Daarvoor 20 jaar bij Ahold. Daar was hij onder andere commercieel directeur van Etos en directeur James TeleSuper.
Vorig jaar mei zat Pieter van Diepen samen met Willem Hondius van transavia.com in Pitchtalk. Op de vraag wanneer Wehkamp net als transavia.com over gaat tot een url-toevoeging achter de merknaam, zei hij toen: 'De .nl achter Wehkamp komt er wel, denk ik. In de postorderwereld heb je te maken met een imagoachterstand, we hebben (nog) niet zo'n mooie opgepoetste glans als sommige nieuwe ?online- spelers, vandaar dat bedrijven tot dit middel overgaan.'
Je kunt de uitzending Doing online business (5/2006) bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid