Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Diepen weg bij Wehkamp

Directeur Marketing & Sales Pieter van Diepen is opgestapt bij Wehkamp.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Marketing & Sales Pieter van Diepen is opgestapt bij .

related partner content for mobile comes here

Zijn functie is op dit moment ad interim in handen van , directeur Customer Services & Operations, die volgens een bron vanaf 1 augustus ook Gerard Marsman zal opvolgen als algemeen directeur.

Marsman blijft nog tot 1 oktober verbonden aan Wehkamp, maar zal daarna vertrekken, 2 jaar eerder dan gepland.

Onder Nijhof's leiding schijnt er nu een saneringsproces te worden opgezet, waarbij met name naar de directe winstgevendheid van afdelingen wordt gekeken...dit zou een van de redenen van Van Diepen's vertrek zijn geweest, zo wordt gefluisterd.

Maar beide partijen spreken dit gerucht tegen.

Van Diepen in een reactie: 'We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Na zesenhalf jaar heen en weer reizen naar Zwolle vind ik het mooi geweest. Toen ik begon was het aandeel internet 3 procent, en nu 80. Het transformatieproces is achter de rug, mijn opvolger mag de volgende ronde doen.'

Maar ook: 'Bovendien vertrekt Gerard Marsman per 1 augustus als CEO en per 1 oktober zelfs uit het bedrijf en dat betekent een aantal wijzigingen in de topstructuur. Voor mij een teken om verder te kijken.'
Van Diepen oriënteert zich nu op een nieuwe baan.

Wehkamp reageert, maar is kort van stof. Ad interim-directeur Paul Nijhof: 'Dit is gewoon een nieuwe carriérestap.'

En er vertrekken volgens de woordvoerster 'zo vaak mensen...'
Verder geen commentaar.

Van Diepen werkte zesenhalf jaar bij Wehkamp. Daarvoor 20 jaar bij Ahold. Daar was hij onder andere commercieel directeur van Etos en directeur James TeleSuper.

Vorig jaar mei zat Pieter van Diepen samen met Willem Hondius van transavia.com in . Op de vraag wanneer Wehkamp net als over gaat tot een url-toevoeging achter de merknaam, zei hij toen: 'De .nl achter Wehkamp komt er wel, denk ik. In de postorderwereld heb je te maken met een imagoachterstand, we hebben (nog) niet zo'n mooie opgepoetste glans als sommige nieuwe ?online- spelers, vandaar dat bedrijven tot dit middel overgaan.'

Je kunt de uitzending bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in