Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese online uitgaven naar 16 miljard

De Europese mediabestedingen aan online marketing zullen de komende vijf jaar verdubbelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedroegen ze afgelopen jaar nog 7,5 miljard euro, in 2012 zullen ze zijn gestegen tot boven de 16 miljard euro. Dat is 18 procent van de totale Europese mediabestedingen.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Forrester Research vandaag publiceert. De forecast is gebaseerd op data uit eigen onderzoek onder ruim 25.000 consumenten in Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Spanje, Zweden en Groot-Brittannië, aangevuld met gesprekken met 24 vooraanstaande Europese marketeers.

Voor Nederland voorspelt Forrester een stijging van 329 naar 592 miljoen euro in 2012. Landen als Duitsland, Ierland en Spanje, met nu nog een lagere breedbandpenetratie, groeien echter relatief sneller.

‘Een expanderende interactieve marketingwereld betekent niet louter meer budget’, zegt analist Rebecca Jennings van Forrester Research. ‘De verschuiving binnen online marketing van experiment naar mainstream dwingt bedrijven en processen de komende paar jaar om te veranderen. Nu verschillende vormen van social media hun grip op de gebruikers versterken, kun je van marketeers verwachten dat zij hun reclame-euro’s inwisselen voor sociale mediavormen als rss, weblogs en vriendennetwerken.’

Volgens Forrester verhogen bedrijven hun online budgetten (e-mail, display en search) vooral voor een beter bereik van het groeiende internetpubliek dat het gros van zijn beslissingen online neemt. Zoekmachinemarketing blijft het belangrijkst, met een stijging van 3,7 naar 8,1 miljard euro. Display advertising zal de komende jaren stijgen van 2,5 naar 5,6 miljard euro, e-mailmarketing van 1,3 naar 2,3 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in